اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی سیستان‌ و بلوچستان:

110 هزار نفر عضو شوراهای اسلامی در کشور هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک به 110 هزار نفر در کشور عضو شوراهای اسلامی هستند و جامعه شورایی یکی از تأثیرگذارترین‌ها در کشور است.

110 هزار نفر عضو شوراهای اسلامی در کشور هستند
عبدالعزیز بلوچ‌زهی در حاشیه دوازدهمین گردهمایی رؤسای شوراهای اسلامی سراسر کشور در چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: جامعه شورایی در کشور یکی از گسترده‌ترین تشکل‌های مردمی است که فرصت خوبی برای تشویق و ترغیب مردم و حضور حداکثری در انتخابات مجلس نهم را خواهند داشت.
وی افزود: ایران اسلامی، کشوری مردم سالار است و تمامی قدرت آن توسط مردم تعیین می‌شود.
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در طول 33 سال بیش از 30 انتخابات در کشور برگزار شده که میانگین آنها برگزاری هر سال یک انتخابات است.
بلوچ‌زهی ادامه داد: قوم بلوچ و سیستانی در استان سیستان و بلوچستان در کنار همدیگر صدها سال زندگی کرده‌اند و علاوه بر خویشاوندی در تمام کارها با هم و در کنار هم هستند و امیدواریم در انتخابات نهم مجلس نیز همانند گذشته حضوری پر شور داشته باشند.
وی تصریح کرد: برای قوم بلوچ، وطن همانند مادر است و هیچ وقت به آن خیانت نمی‌کنند همان طور که در طول قرن‌ها زندگی و سکونت بلوچ‌ها حتی یک وجب از خاک این استان به دست بیگانگان نیفتاده است.
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: حضور و مشارکت قوم بلوچ در مناسبت‌های ملی و مذهبی و به ویژه شرکت در انتخابات 30 سال گذشته ستودنی و قابل تقدیر است و همیشه درصد بالایی بوده و امسال نیز حضور خود را نشان خواهند داد.
بلوچ‌زهی گفت: در سطح کشور 28 هزار و 416 شورای اسلامی روستایی زیر هزار و 500 نفر جمعیت و 4 هزار و 73 روستای بالای هزار و 500 نفر جمعیت و تعداد هزار و 121 شهر و 986 بخش، 379 شهرستان و 31 استان در قالب قریب به 110 هزار نفر در کشور عضو شوراهای اسلامی هستند که جامعه شورایی یکی از تأثیرگذارترین‌ها در کشور بوده زیرا ارتباط مستقیم با مردم دارند.
وی اضافه کرد: تعداد هزار و 79 شهرداری فعال از درجه یک تا 12 در کشور فعال هستند.
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: تعداد 27 شهرداری تصویب شده نیز تا پایان سال‌جاری در کشور آغاز به فعالیت کنند.
بلوچ‌زهی عنوان داشت: در استان سیستان و بلوچستان در مجموع تعداد هزار و 912 روستا، 37 شهر و 14 شهرستان در قالب 6 هزار و 12 نفر عضو شوراهای اسلامی شهر، روستا، بخش و شهرستان فعالیت می‌کنند و تعامل خوبی بین شوراها و مسئولان و مردم وجود دارد.
وی افزود: شوراها حلقه اتصال بین مردم و مسئولان هستند و به خاطر این ارتباط مستقیم با مردم، مشکلات را کاملاً لمس و با دلسوزی جدی به مسئولان انعکاس می‌دهند و باید مسئولان در زمینه رفع مشکلات با شوراها همکاری بیشتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همکاری و تعامل مسئولان محلی و مدیران کل به ویژه شخص استاندار سیستان و بلوچستان در پیشبرد اهداف کلان شوراها و پیگیری مصوبات شوراها توسط مسئولان این استان ستودنی است.
بلوچ‌زهی بیان کرد: استاندار سیستان و بلوچستان با جامعه شورایی این استان تعامل و همکاری خوبی دارد و این تعامل موجب پیگیری مشکلات مردم روستایی خواهد شد.
وی ادامه داد: میزبانی استان سیستان و بلوچستان در دوازدهمین گردهمایی شوراهای سراسر کشور و بحث و تبادل نظر در بررسی مشکلات مردم یکی از تعامل مسئولان و حمایت مادی و معنوی استاندار و مساعدت و راهنمایی وی است که این همایش در حال برگزاری است.
رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان یادآور شد: شوراها بدون همکاری مسئولان نمی‌توانند موفق عمل کنند و هرگز نخواهند توانست مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه را به نحو احسن پیگیری و حل کنند.
بلوچ‌زهی گفت: اعضای شوراهای اسلامی در روستا و شهر حوزه انتخابیه بدون هیچگونه چشم‌داشتی با جان و دل پیگیر کار مردم هستند و نقش مؤثری در وحدت و یکپارچگی مردم دارند.
وی از اجرای طرح‌های بزرگ دولت در محرومیت‌زدایی این استان از خدمات دولت تقدیر و تشکر کرد و افزود: طرح‌هایی مانند راه آهن، گاز، پتروشیمی، ساخت سدها، انجام خدمات رفاهی برای عمران و آبادانی روستاها از جمله برق‌رسانی، راهسازی، مدرسه‌سازی مورد تقدیر است و خواسته‌های مردم در دولت عدالت محور از اولویت‌ها است.
انتهای پیام/ر10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول