اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

چیزی به نام زیرمیزی در کلینیک‌های ویژه اصفهان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کلینیک‌های ویژه اصفهان عاری از هرگونه زیرمیزی پزشکی است و چیزی به این نام وجود ندارد.

چیزی به نام زیرمیزی در کلینیک‌های ویژه اصفهان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی بعدازظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: از آنجایی که فوق‌تخصص‌های شاغل در کلینیک‌های ویژه دارای مطب نیستند بنابراین قادر به انتقال بیمار از کلینیک به مطب نبوده و همین امر سبب شده که هیچ‌گونه زیرمیزی پزشکی وجود نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از نصب آگهی‌هایی در زمینه برخورد با پزشکان متخلف در تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی خبر داد و تصریح کرد: تلفن گویایی در این باره به صورت شبانه‌روزی برای گزارش‌های مردمی فعال است که این طرح تاکنون مورد استقبال بیماران قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با پدیده زیرمیزی نیاز به همکاری جدی مردم داریم، ادامه داد: اگر زیرمیزی گرفتن پزشکان برای ما اثبات شود طبق قانون و کمیسیون ماده 11 با پزشک خطاکار برخورد می‌شود.

شیرانی تاکید کرد: تعرفه‌های پزشکی بخش دولتی از طریق هیئت وزیران و بخش خصوصی به وسیله سازمان نظام پزشکی کشور تعیین می‌شود و اگر فردی بالاتر از تعرفه‌های تعیین شده دریافت کند، خلاف قانون عمل کرده است.

وی اضافه کرد: اینکه تعرفه‌های موجود در بخش دولتی و خصوصی که به ترتیب با ضریب K1 و K7 در نظر گرفته می‌شود، واقعی است یا خیر به حاکمیت بر می‌گردد و تعرفه‌ها چه عادلانه یا غیرعادلانه باید از سوی پزشکان پذیرفته شود و نباید با دریافت تعرفه‌های اضافی از جیب مردم آن را به تعبیری واقعی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: عده‌ معدودی از پزشکان با برقراری رابطه مالی با بیمار، حیثیت و چهره درست پزشکان را خراب کرده‌اند.

 

*‌ زیرمیزی در رشته‌های داخلی پزشکی وجود ندارد

شیرانی با اشاره به اینکه موضوع زیرمیزی بیشتر در بخش جراحی مشاهده شده است و در رشته‌های داخلی مثل ریه و اطفال همچنین مسئله‌ای وجود ندارد، اظهار داشت: در صورتی که مشخص شود به عنوان مثال یک عضو هیئت علمی اقدام به زیرمیزی پزشکان کرده است، مانع ارتقا علمی آن می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه با پزشکانی که اقدام به دریافت زیرمیزی می‌کنند، برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری، شناسایی و ممانعت از فعالیت این دسته از پزشکان، نیروهایی برای بازرسی به بیمارستان‌های ارسال کردیم که این کار را نیز از بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان همچون کاشانی و الزهرا (س) آغاز کردیم.

شیرانی که یکی از مباحث فلسفی پزشکی را وجود اطلاعات نابرابر بین بیمار و پزشک دانست، گفت: هیچ‌گاه یک بیمار به اندازه یک پزشک اطلاعات ندارد و همین مسئله شاید سبب ایجاد مسئله‌ای به نام زیرمیزی شده است.

 

*‌ طرح پزشک امین مورد قبول دانشگاه علوم پزشکی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح پزشک امین که از سوی سازمان تأمین اجتماعی مطرح شده تنها موازی‌کاری با طرح پزشک خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

شیرانی در این ارتباط افزود: طرح پزشک امین جزو هدررفت منابع چیزی دیگری به دنبال ندارد و به همین دلیل مورد قبول دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیست.

وی خود را در مقام یک مصرف‌کننده قرار داد و با هشدار به عامه مردم گفت: فریب داروهای خارجی را نخورید، زیرا تا زمانی که معادل داروهای خارجی با استانداردهای کشور در داخل تولید می‌شود، نیازی به مصرف آن نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: هیچ‌گاه تنها طب غربی را به بیماران سفارش نمی‌دهیم و در صورتی که طب اسلامی و سنتی از سوی افرادی که برد علمی و تخصصی داشته باشند، دریافت شود، مخالفتی با آن نداریم.

وی با اشاره به جریانات تصویب و رد طرح فوق‌العاده جذب کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کشور از سوی نمایندگان مجلس گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انتظار دارند که با تلاش مقامات کشور، این طرح به تصویب و کارکنان بهداشت و درمان به حق واقعی خود برسد.

شیرانی تصریح کرد: در حال حاضر یک پزشک عمومی با مبلغ 420 هزار تومان به استخدام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در می‌آید و این در حالی است که یک متخصص با مبلغ 520 هزار تومان در صورتی استخدام می‌شود که باید به یک شهرستان همچون فریدونشهر برای طبابت منتقل شود بعد هم گفته می‌شود چرا یک پزشک زیرمیزی دریافت می‌کند.

وی به اجرایی شدن قانون بهره‌وری پرستاران از ابتدای مهرماه سال جاری در تمام بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد و گفت: در حال حاضر پرداخت‌های بیمارستان‌ها به پرستاران 1.5 برابر شده است و اگر 12 ساعت در گذشته فعالیت می‌کردند با احتساب 1.5 برابر، 18 ساعت محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هم‌اکنون 36 میلیارد تومان از بیمه تأمین اجتماعی و 25 میلیارد تومان از خدمات درمانی طلب‌کار هستیم و این در حالی است که تاکنون اقدامی از سوی مسئولان کشوری در این زمینه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول