اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقاله استاد دانشگاه تبریز در لیست 25 مقاله معتبر یکی از مجلات ریاضی جهان قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مقاله یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه تبریز به‌عنوان دومین مقاله در لیست 25 مقاله داغ (25 hottest articles) در یکی از معتبرترین مجلات ریاضی کاربردی جهان شناخته شده است.

مقاله استاد دانشگاه تبریز در لیست 25 مقاله معتبر یکی از مجلات ریاضی جهان قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، مقاله یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده ریاضی دانشگاه تبریز به عنوان دومین مقاله در لیست 25 مقاله داغ (25 hottest articles) در یکی از معتبرترین مجلات ریاضی کاربردی جهان شناخته شده است.
این مقاله توسط غلامرضا حجتی دانشیار گروه ریاضی کاربردی  دانشکده ریاضی و با همکاری علی عبدی کلاثور دانشجوی دکتری  در راستای رساله وی تحت عنوان Maximal order for second derivative general linear methods with Runge-Kutta stability در شماره اکتبر سال 2011 مجله Applied Numerical Mathematics به چاپ رسیده است.
این مقاله در ادامه معرفی روش­های جدید (SGLMs) برای حل عددی معادلات دیفرانسیل معمولی بوده که اولین بار در سال 2005 توسط پروفسور بوچر و غلامرضا حجتی معرفی شدند.
در این مقاله و نیز دو مقاله دیگری که توسط این نویسندگان ( غلامرضا حجتی و علی عبدی ) در سال 2011 به چاپ رسیده است، معرفی روش­های مذکور تکمیل شده و خواص جالبی از این روش­ها نشان داده می­شود که از این نظر مورد توجه  قرار گرفته است.
غلامرضا حجتی هم اکنون با درجه دانشیار در گروه ریاضی کاربردی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز مشغول فعالیت­های آموزشی و پژوهشی است.
وی در سال 1383 از دانشگاه تبریز موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته ریاضی کاربردی شده و در سال‌های 1376 و 1374 به ترتیب مدارک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی از دانشگاه تربیت مدرس و ریاضی محض از دانشگاه تبریز اخذ کرده است.
انتشار 11مقاله در مجلات ISI، 4 مقاله در مجلات علمی ـ پژوهشی، اجرای سه طرح پژوهشی و ارایه 18 مقاله در کنفرانس­های بین­المللی خارجی و داخلی از دیگر فعالیت­های پژوهشی دکتر حجتی است.
وی هم اکنون به‌عنوان معاون آموزشی دانشکده ریاضی دانشگاه فعالیت دارد و پیش از این به‌عنوان  رییس دانشگاه مراغه، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات نجوم مراغه نیز فعالیت داشته است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول