اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا:

احداث خانه‌باغ در دشت گوردیان جلفا نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا در خصوص روند افزایش احداث خانه‌باغ در دشت کشاورزی گوردیان واقع در این شهرستان هشدار داد.

احداث خانه‌باغ در دشت گوردیان جلفا نگران‌کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، رضا مظلومی در نشست بررسی مسائل و مشکلات دشت گوردیان اظهار داشت: طی سال‌های اخیر اکثر بهره‌برداران به صورت غیرقانونی نسبت به این امر اقدام کرده‌اند که باید هرچه زودتر متوقف شود.
وی با بیان اینکه بهره‌برداران باید با طی مراحل قانونی از جمله تغییر کاربری اراضی نسبت به احداث خانه‌باغ اقدام کنند متذکر شد، با هرگونه متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره برق و سایر ادارات خدماتی واگذاری هرگونه انشعاب منوط به اخذ مجوز احداث از جهاد کشاورزی بوده و اجرای آن برای بهره‌برداران الزامی است.
در این نشست که فرماندار شهرستان جلفا و جمعی از بهره‌برداران دشت گوردیان برگزار شد، فرماندار جلفا پس از شنیدن مسائل و مشکلات دشت در خصوص رفع آنها راهکارهایی بیان کرد.
حسنعلی رنجبر خطاب به کشاورزان و بهره‌برداران گفت: کشاورزان به‌عنوان نمایندگان دولت در سایه خدمات ارزنده به بخش کشاورزی و بهره‌مندی از همت والای و روحیه جهادی خود در رشد و توسعه کشاورزی سهیم باشند.
وی، به وجود برخی مشکلات طی سال‌های گذشته در این نشست اشاره کرد و گفت: در سایه توجهات ویژه دولت بسیاری از مشکلات با اختصاص یارانه برق و انرژی و اعطای تسهیلات کم‌بهره رفع شده و این دشت دوباره احیا شده است.
فرماندار جلفا، وجود دشت گوردیان را برای شهرستان حیاتی دانسته و از نظر اشتغالزایی و نیز از حیث گردشگری برای منطقه بسیار مفید ارزیابی کرد.
رنجبر، در عین حال از مسئولان امر خواست در زمینه حل مشکلات باغداران و کشاورزان به فکر ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در شهرستان باشند.
دشت 1850هکتاری گوردیان در اراضی مشرف به شهر هادیشهر ( توابع جلفا) واقع شده و از سال 78 با استفاده از پمپاژ آب از رودخانه ارس فعالیت کشاورزی و باغداری در آن صورت می‌گیرد.
این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیش از 5 هزار نفر سهم عمده‌ای از تولید محصولات باغی از جمله زردآلو، آلبالو، انگور و هلو به صورت نوبرانه را در استان آذربایجان‌شرقی به عهده دارد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول