اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان‌وبلوچستان:

ادارات با کارکنان کتابخانه‌ها همکاری داشته باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: از ادارات و سازمان‌های مختلف خواسته می‌شود تا با کارکنان کتابخانه‌های عمومی در راستای عضویت کارکنان خود همکاری کنند.

ادارات با کارکنان کتابخانه‌ها همکاری داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی نهاد عمومی کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان، اسفندیار زیدآبادی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی زاهدان اظهار داشت: طبق اهداف این سند باید تا سال 1404 بیش از 35 درصد افراد جامعه به عضویت کتابخانه‌ها در آیند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 7 هزار نفر عضو کتابخانه‌های زاهدان هستند که با توجه به جمعیت این شهرستان تنها یک درصد جمعیت را شامل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای افزایش اعضا و رسیدن به مطلوب‌های سند چشم انداز باید همه ادارات و ارگان‌ها برای عضویت کارکنان خود در کتابخانه‌های عمومی همکاری کنند ضمن اینکه در سال گذشته همکاران ما با مراجعه به مدارس نسبت به عضو گیری از میان دانش‌آموزان اقدام کردند.  

زیدآبادی در ادامه به نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه اشاره کرد و از معلمان و مسئولان مدارس خواست تا دانش‌آموزان را به سمت کتابخانه هدایت و سئوالات تحقیقی خود را از منابع کتابخانه‌ای تهیه کنند تا دانش‌آموزان ملزم به مراجعه به کتابخانه‌ها شوند.

فرماندار زاهدان نیز در این جلسه خواستار امضای تفاهمنامه میان کتابخانه عمومی و آموزش و پرورش استان در زمینه عضویت تمامی دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان در کتابخانه‌ها شد.

لطیف صادقی در ادامه با اشاره به لزوم تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان در زمینه انتخاب اعضا گفت: باید افراد توانا و با انگیزه در این جمع وارد شوند تا بتوانیم از توانایی‌های آنها استفاده لازم را ببریم.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم به مطلوب‌های سند چشم انداز مطالعه مفید در زمینه اعضا دست یابیم باید سراغ مردم برویم و با مراجعه به مدارس و ادارات نسبت به عضو گیری و افزایش اعضا اقدام کنیم.

در این جلسه مقرر شد تا سازمان اتوبوسرانی نسبت به تجهیز و واگذاری دو دستگاه اتوبوس به اداره کل کتابخانه‌ها به منظور ایجاد کتابخانه سیار در سطح شهرستان اقدام کند ضمن اینکه با مشارکت شهرداری در سه نقطه از سطح شهر، بیلبوردهای تبلیغاتی کتاب و کتابخوانی به صورت دائمی نصب شود.

انتهای پیام/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول