اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی:

8400 واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی از فعالیت 8 هزار و 400 واحد صنعتی در استان خبر داد.

8400  واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کند
محمدعلی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: دولت مصمم است تمام نیازهای واحدهای تولیدی و صنعتی را تامین کند و در همین راستا جلسات متعددی با حضور صاحبان صنایع برگزار شده و نوسانات موجود بازار بررسی شده است.
وی ادامه داد: دولت برای جلوگیری از هرگونه مشکل در تولید حل مشکل نوسانات قیمت دلار را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و درصدد است هرگونه مشکلی که مانع تولید می‌شود را از میان بردارد.
سرپرست صنایع و معادن استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت دلار امکان برنامه‌ریزی بلندمدت برای واحدهای صنعتی را از بین برده است و نیز شاخص بیکاری را تحت تاثیر قرار داده زیرا با افزایش قیمت دلار بعضی از واحد‌ها در حال تعطیلی هستند.

افزایش نرخ ارز امکان صادرات محصولات را از بین می‌برد
وی، در مورد اثرات منفی افزایش نرخ دلار گفت: با افزایش نرخ ارز، نقدینگی واحدهای تولیدی کاهش می‌یابد، از سوی دیگر قیمت تمام شده محصولات بالا رفته و امکان صادرات محصولات را از بین می‌برد، با افزایش نرخ دلار واحدهای صنعتی درصدد نوسازی و بازسازی صنایع خود می‌شوند که این کار به دلیل افزایش نرخ دلار باعث کاهش نقدینگی و تضعیف واحدهای صنعتی می‌شود.
عسگری همچنین در مورد اثرات مثبت افزایش نرخ ارز در کشور نیز تصریح کرد: افزایش نرخ ارز در کشور باعث می‌شود سهم صنایع در ارز‌آوری به کشور افزایش یابد.
وی گفت: از سوی دیگر کالاهای وارداتی با قیمت بالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد و به همین دلیل صنایع داخلی می‌تواند عرصه رقابت را برای کالاهای خارجی تنگ‌تر کند.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول