اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واردات جو به چهارمحال و بختیاری

کارخانجات خوراک دام جو 450 تومانی می‌خرند

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به واردات جو در این استان جو با قیمت 450 تومان مابه ازای هر یک کیلوگرم تحویل کارخانجات خوراک دام می‌شود.

کارخانجات خوراک دام جو 450 تومانی می‌خرند
برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: یک هزار تن جو توسط اتحادیه گاوداران این استان خریداری و هم‌اکنون در حال تحویل به کارخانجات خوراک دام استان است.
وی از خرید 250 تن جو در این استان خبر داد و گفت: میزان جو خریداری شده به کارخانجات تحویل داده شده است و مابقی در حال بارگیری و حمل به کارخانه‌های خوراک دام است.
هیبتیان یادآورشد: با توجه به جو وارداتی به استان این محصول با قیمت حدود 450 تومان تحویل کارخانجات خوراک دام می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری سیاست معاونت امور دام این اداره‌کل را تولید و توزیع خوراک دام برشمرد و گفت: برهمین اساس از هرگونه توزیع مواد خام بین دامداران جلوگیری می‎شود.
وی در ادامه از افزایش 30 درصدی آمار دام بیمه شده در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در هر شهرستان یک شرکت خدمات بیمه‌ای ایجاد شده، در شهرستان شهرکرد نیز به علت وسعت و گستردگی دو شرکت خدمات بیمه‌ای مستقر شده است.
هیبتیان با بیان اینکه تا پیش از این نمایندگی بیمه در شهرستان‎ها وجود نداشت، افزود: تا پیش از راه‌اندازی این شرکت‌های خدمات بیمه‌ای، آمار دام بیمه شده در استان تنها پنج درصد بود.
وی با بیان اینکه با ایجاد این هشت شرکت خدمات بیمه‌ای آمار دام بیمه شده استان از پنج درصد به 35 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با ایجاد این شرکت‌ها برای 40 نفر اشتغال ایجاد شد.
معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بهره‌برداران هر شهرستان به این شرکت‌ها مراجعه کرده و اطلاعات موردنیاز بیمه‌ای را کسب می‌کنند.
وی با تأکید بر ضرورت افزایش آمار بیمه دام‌های این استان، گفت: در راستای نهادینه کردن بیمه در بین بهره‌برداران دام و طیور در استان، هرگونه خدمات‌دهی از قبیل تمدید پروانه‌های بهره‌برداری، صدور دفترچه‌های زنبور‌داری، پرداخت وام، تغییر نام و انتقال دامداری‌ها منوط به اخذ بیمه‌نامه است.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول