اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دمای هوا در دشتستان 10 درجه زیر صفر رسید

تنگ ارم در دشتستان یخ بست

خبرگزاری فارس: بخشدار ارم دشتستان گفت: سرمای بی‌سابقه در تنگ ارم موجب یخبندان آب‌های سطحی شده است.

تنگ ارم در دشتستان یخ بست
حسین هاشم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان با اشاره به سرمای بی‌سابقه هوا در بخش ارم اظهار داشت: در چند شب گذشته به شدت دمای هوا در تنگ‌ارم پایین آمده و خسارت بسیار زیادی به مزارع و باغات منطقه وارد آمده است.
وی افزود: در شب گذشته و امروز شاهد یخ بستن چشمه‌ها و آب‌های سطحی بخش ارم هستیم و این یخبندان در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.
بخشدار ارم با اشاره به اینکه دمای تنگ‌ ارم به 10 درجه زیر صفر رسیده تصریح کرد: باغات مرکبات و صیفی‌جات و مزارع این منطقه خسارت بسیار زیادی دیده‌اند و باغات لیموترش به طور کامل از بین رفته‌اند.
هاشم‌زاده تصریح کرد: تلمبه‌ها و شبکه‌های آبیاری تحت فشار در این بخش نیز صدمه زیادی دیده‌اند و البته هنوز میزان خسارت ریالی به طور کامل مشخص نیست.
وی اضافه کرد: تعداد زیادی از دام‌ها در روستاها و شهرهای منطقه به شدت آسیب دیده‌اند و به‌ویژه عارضه سرماخوردگی دام‌ها مهم‌ترین معضل دام‌هاست که انتظار داریم با حمایت و همکاری دامپزشکی این مسئله پیگیری و رفع شود.
بخشدار ارم گفت: به علوفه‌های مزارع تنگ‌ ارم خسارت زیادی وارد شده و این مسئله با توجه به گرانی علوفه در بازار، مشکلات زیادی برای دامداران به وجود آورده است و از سازمان جهاد کشاورزی انتظار داریم علوفه یارانه‌ای را به دامداران منطقه تخصیص دهند.
هاشم‌زاده افزود: اگر به دامداران کمک نشود شاهد خسارت بیشتری به منطقه هستیم و امیدوار هستیم تدابیر لازم برای این امر اندیشیده شود.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول