اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خارج کردن یکباره ناظران، فشار جدید اعراب خلیج فارس بر سوریه

خبرگزاری فارس: اعراب خلیج فارس قصد دارند در همسویی با سیاست قطر و عربستان سعودی ناظران خود را از سوریه خارج کنند در حالی که اتحادیه عرب یک ماه دیگر ماموریت ناظران را تمدید کرد.

خارج کردن یکباره ناظران، فشار جدید اعراب خلیج فارس بر سوریه
به گزارش فارس، روزنامه القبس کویت اعلام کرد که کشورهای عربی خلیج فارس قصد دارند ناظران خود در هیئت ناظران سوریه را به کشورهای خود فرابخوانند.

روز یکشنبه وزرای خارجه اتحادیه عرب ماموریت هیئت ناظران سوریه را یک ماه دیگر تمدید کرده بودند.

القبس به نقل از منابع کویتی اعلام کرد که تماس‌هایی در سطوح بلندپایه میان کویت و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برقرار شده است تا درباره خارج کردن ناظران از هیئت ناظران سوریه مشورت کنند.

شورای همکاری شامل عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت، عمان و بحرین است.

دو روز گذشته (22 ژانویه) عربستان سعودی در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب اعلام کرد که کشورش قصد دارد ناظران سعودی را از هیئت ناظران خارج کند.

القبس افزود که گرایش کلی حاکم میان سران کشورهای خلیج فارس این است که در زمان مناسب ناظران خود را به طور جمعی از سوریه خارج کنند.

کارشناسان این اقدام کشورهای عربی خلیج فارس را در راستای دنباله‌روی از سیاست قطر می‌دانند که پیش قراول اعمال فشار بر سوریه به نیابت از کشورهای غربی بخصوص آمریکاست.

گفته می‌شود اعضای شورای همکاری خلیج فارس در هیئتی که قرار است به روسیه برود تا این کشور را از حمایت بیشتر از سوریه منصرف کند،‌ حاضر شود.

برخی منابع معتقدند که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس قصد دارند با ارائه پیشنهادهایی به روسیه، مسکو را از ادامه حمایت از دمشق بازدارند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول