اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

معاون فرهنگی سازمان اوقاف خبر داد

برپایی 2 هزار نمایشگاه با عنوان "وقف چشمه همیشه جاری" در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در هفته وقف از برگزاری 2 هزار نمایشگاه فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور خبر داد و گفت: یکی از اقدامات جدی در هفته وقف برگزاری نمایشگاه "وقف چشمه همیشه جاری" است.

برپایی 2 هزار نمایشگاه با عنوان "وقف چشمه همیشه جاری" در سراسر کشور
به گزارش خبرگزاری فارس حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی سازمان اوقاف اظهار داشت: یکی از اقدامات ما در هفته وقف، تولید 32 اثر برگزیده بخش خوشنویسی، نقاشی و برخی از آثار برگزیده نخستین جشنواره فرهنگی هنری "وقف؛ چشمه همیشه جاری" بوده است.

وی افزود: این 32 اثر در 31 استان در قالب نمایشگاه‌های استانی به نمایش گذاشته شده است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه چاپ و تولید 5 جلد کتاب با موضوع‌های مختلف در رابطه با وقف از اقدامات ما همزمان با برگزاری هفته وقف بوده است؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از ظرفیی‌های امروزی برای ترویج سنت حسنه وقف، استفاده از ابزارهای نوین است که نرم افزارهایی را در همین راستا تهیه و تولید کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام شرفخانی به تولید نرم افزار وقف چشمه همیشه جاری اشاره کرده و گفت: نرم افزار وقف چشمه همیشه جاری با تیراژ 10 هزار دوره تولید شده است که در این نرم افزار متن تمام کتاب‌های تولید شده، کلیپ‌های صوتی و تصویری و مجلات و مقالات مرتبط به وقف مشاهده می‌شود.

وی افزود: همچنین تولید 3 نرم افزار جامع با موضوع وقف برای تلفن همراه، تهیه 15 کلیپ صوتی و تصویری در همین زمینه از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی به مناسبت هفته وقف بوده است.

دبیر ستادی هفته وقف در ادامه چاپ 3 بروشور در موضوعات ترویج فرهنگ وقف، تشویق و ترغیب مردم جهت روی آوردن به سنت حسنه وقف و معرفی عملکرد معاونت فرهنگی سازمان اوقاف در 9 ماه سال را از اقدامات و فعالیت‌های سازمان اوقاف دانست.

وی افزود: تمامی تولیدات در سایت mspo.ir قابل دسترسی و مشاهده است.

حجت الاسلام شرفخانی به دیگر اقدامات صورت گرفته در هفته وقف اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه روزشمار و پوستر هفته وقف و ارسال آن به سراسر کشور، اعزام بیش از 900 مبلغ از حوزه علمیه قم به امامزادگان سراسر کشور و ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در ایام آخر ماه صفر را می توان از دیگر اقدامات این معاونت دانست.

دبیر ستادی هفته وقف به قرائت زیارت حضرت رسول اکرم (ص) در بیش از 1600 امامزاده سراسر کشور اشاره کرد و گفت: همزمان با دومین روز از هفته ی وقف ، رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در بیش از 1600 امامزاده کشور زیارت حضرت رسول اکرم (ص) از راه دور قرائت شد.

وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم و تجلیل از واقفین و خادمین قرآنی در امامزادگان را یکی دیگر از برنامه‌های هفته وقف دانست و ادامه داد: دعوت از متسابقین و اهداء جوائز مسابقات در سومین روز از هفته ی وقف، برگزاری مراسم عزاداری حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در آخرین روز از ماه صفر و سالروز شهادت ایشان در امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه های هفته ی وقف به شمار می رود.

حجت‌الاسلام شرفخانی افزود: برگزاری همایش هیئت امنا، خادمین و خیرین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در چهارمین روز از هفته وقف و غبارروبی، عطرافشانی و بازنمودن پارچه‌های مشکی از امامزادگان به مناسبت پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول از دیگر اقدامات صورت گرفته در این ایام است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف به یکی دیگر از برنامه‌های هفته وقف اشاره کرد و گفت: از مهمترین برنامه‌های این هفته را می‌توان ایجاد ایستگاه‌های وقف، احسان ماندگار و ثبت نام برای وقف های جدید دانست که در کنار آن مشاوره و پاسخگویی در خصوص موضوعات وقف صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همایش تجلیل از ایثارگران و اصحاب وقف در امامزادگان و بقاع متبرکه و نیز غبارروبی قبور مطهر شهدا در این اماکن متبرکه در ششمین روز از هفته وقف از جمله اقدامات و فعالیت‌هایی است که در این هفته برگزار می شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در این ایام قصد داریم نیت وقف های جدید را به سمت و سوی مهدویت سوق بدهیم اظهار داشت: برگزاری مراسم دعای ندبه و سخنرانی با موضوع وقف، عدالت اجتماعی، حکومت مهدوی در آخرین روز از هفته ی وقف از اهم فعالیت های معاونت فرهنگی با هدف رویکرد نیت وقف های جدید به سمت مهدویت در این ایام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اواخر هفته وقف در سراسر استان‌های کشور مراسم اختتامیه بخش استانی دومین جشنواره فرهنگی و هنری "وقف؛ چشمه همیشه جاری" برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول