اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب:

طرح اتحادیه عرب «گفت‌وگوی ملی در سوریه» را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب با محکوم کردن طرح اعراب برای دخالت دادن شورای امنیت در سوریه اعلام کرد که این طرح احتمال گفت‌وگوی ملی در سوریه را از بین می‌برد.

طرح اتحادیه عرب «گفت‌وگوی ملی در سوریه» را از بین می‌برد
به گزارش فارس، یوسف احمد با محکوم کردن طرح اتحادیه عرب برای سوریه که در آن تشکیل دولت وحدت ملی در سوریه درخواست شده است، اعلام کرد که این طرح خارج از طرح مشترک عربی و خارج از پروتکل امضا شده میان دمشق و اتحادیه عرب است.

نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب اعلام کرد: این طرح خروجی خطرناک از چارچوب منشور اتحادیه عرب است که کار ناظران در سوریه و گزارش آنان را هدف قرار داده است.

ناظران اتحادیه عرب در سوریه در گزارش یک ماهه خود که دو روز پیش تسلیم اتحادیه عرب شد، بر همکاری دمشق با ناظران، آزادی بازداشتی‌ها و خروج نظامیان ارتش از بیشتر شهرهای سوریه تاکید و بر وجود گروه‌های مسلح و حمله آنان به مردم و حتی ناظران عرب تصریح کرده است.

یوسف احمد همچنین تاکید کرد: طرح اتحادیه عرب هرگونه احتمال ورود به گفت‌وگوی ملی حقیقی در سوریه را که با هدف حل بحران صورت بگیرد، از بین می‌برد.

نماینده سوریه تصریح کرد: اقدام اتحادیه عرب دخالتی آشکار در امور داخلی سوریه است. این طرح در پی کنار زدن تصمیم اکثریت قاطع مردم سوریه است که به هر قیمتی تلاش می‌کند خواستار دخالت خارجی در سوریه بشود.

از سوی دیگر یک مقام رسمی در سوریه که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که دمشق طرح اتحادیه عرب را که نقض حاکمیت ملی سوریه است، بشدت محکوم می‌کند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول