اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

استقلال رو به رشد دولت عراق نویدبخش توسعه در این کشور است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: استقلال رو به فزونی دولت عراق نوید بخش روند رو به رشد توسعه این کشور است.

استقلال رو به رشد دولت عراق نویدبخش توسعه در این کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن ریاست دوره‌ای اوپک به کشور عراق اظهار داشت: عراق یکی از کشورهای توانمند منطقه و از تولیدکنندگان بزرگ نفت در دنیا محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: بایستی از این سرمایه در راستای بازسازی و کمک به توسعه زیرساخت‌های این کشور استفاده شود.
استاندار خراسان‌رضوی با تاکید بر نزدیکی هر چه بیشتر دو کشور افزود: از آنجا که دولت، نخبگان و مردم دو کشور علاقه‌مند به توسعه مناسبات دو جانبه با یکدیگر هستند باید برای نیل به این هدف برنامه‌ریزی، تلاش و همکاری مضاعف کرد.
وی با اشاره به خروج نظامیان اشغالگر از عراق آن را ثمره و اراده مردم و جدیت دولت قانونی نوری‌المالکی دانست و خاطرنشان کرد: استقلال رو به فزونی دولت عراق نویدبخش روند رو به رشد توسعه این کشور است.
استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به کسب تجارب گوناگون طی عمر بیش از سه دهه انقلاب اسلامی ایران اضافه کرد: دولت و ملت ایران آماده انتقال این تجربیات به کشور دوست و همسایه عراق است.
صلاحی افزود: جمهوری اسلامی ایران کمک به بازسازی عراق به ویژه بازسازی عتبات مقدسه در این کشور را مایه مباهات و افتخار خود می‌داند.
وی در ادامه به تشریح وضعیت استان در حوزه اقتصادی پرداخت و گفت: در خراسان‌رضوی حدود 6 هزار واحد صنعتی و معدنی فعال است و محصولات تولیدی این واحدها سال گذشته به بیش از 80 کشور دنیا صادر شده است.
استاندار خراسان‌رضوی افزود: وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) سبب تردد بیش از 25 میلیون زائر از سراسر دنیا از جمله زائرانی از کشور عراق به مشهد شده است.
عبدالکریم لعیبی وزیر نفت عراق نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و مشهد مقدس دستاوردهای این سفر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های مختلف دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای توسعه مناسبات بهره گیریم.
وی افزود: وجود بارگاه مقدس ائمه معصومین در عراق و مضجّع امام رضا(ع) در مشهد از جمله مهم‌ترین اشتراکات فرهنگی دو کشور است که می‌تواند در راستای ارتقای همکاری‌های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.
وزیر نفت عراق در ادامه خواستار بهره‌مندی از تجارب صنعت‌ نفت ایران در کشور عراق شد و گفت: سفر هیئت‌هایی از دو کشور می‌تواند در آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های دو کشور مثمر ثمر باشد.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول