اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره آموزش‌ و پژوهش اداره فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

ارتقای سطح دانش و مهارت در نهضت مهارت‌آموزی موثر است

خبرگزاری فارس: مسئول اداره آموزش‌ و پژوهش و برنامه‌ریزی اداره فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ارتقای سطح دانش و مهارت شاغلان دستگاه‌های اجرایی استان در اجرایی کردن نهضت مهارت‌آموزی موثر است.

ارتقای سطح دانش و مهارت در نهضت مهارت‌آموزی موثر است
محمدرضا انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و ارائه خدمات آموزشی به سایر ارگان‌ها و نهادها 21 قرارداد آموزشی از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای به امضا رسیده است.
وی با بیان اینکه به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز در قالب ماده 17 اجرایی قراردادهای آموزشی منعقد شده است، افزود: طبق این قراردادها 303 هزار و 992 نفر ساعت آموزش به علاقه‌مندان ارائه شده است.
مسئول اداره آموزش‌ و پژوهش و برنامه‌ریزی اداره فنی و حرفه‌ای استان زنجان تصریح کرد: با انعقاد 21 قرار داد آموزشی 3 هزار و 754 نفر آموزش‌های لازم را دریافت کردند.
وی با بیان اینکه این آموزش‌ها با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال ارائه شده است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این برنامه ادامه می‌یابد.
انصاری با اشاره به اینکه  کمیته امداد امام خمینی (ره)‌، انجمن صنفی رانندگان مسافربری‌، دانشگاه‌ها و شرکت غله و خدمات بازرگانی از جمله دستگاه‌های اجرایی استان هستند که این آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند، افزود: مرکز تربیت معلم‌، آموزش و پرورش و صنعت آب و برق نیز آموزش‌های مورد نیاز را در قالب ماده 17 فرا گرفتند.
وی خاطر نشان کرد: این آموزش‌ها با هدف ترویج و اشاعه مهارت‌آموزی در بین جوانان و دانشجویان ارائه شده است.
مسئول اداره آموزش‌ و پژوهش و برنامه‌ریزی اداره فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه آشنایی دانشجویان با آموزش‌های مهارتی موجب توسعه بازار کار می‌شود، یادآور شد: رشد و شکوفایی استعدادهای علاقه‌مندان و ارتقای سطح دانش و مهارت شاغلان دستگاه‌های اجرایی استان در اجرایی کردن نهضت مهارت‌آموزی موثر است.
وی یادآور شد: دوره‌های آموزش مهارت و فناوری در بخش‌های مختلف اعم از دولتی و خصوصی و به صورت حضوری، غیرحضوری و الکترونیک طراحی و اجرا می‌شود.
انصاری خاطرنشان کرد: متقاضیان این آموزش‌ها پس از گذراندن مراحل نظری، بخش مهارتی دوره را در محیط کار واقعی و یا شبیه‌سازی شده زیر نظر مدرسانی که از میان متخصصان مجرب انتخاب می‌شوند، طی کنند.
وی با بیان اینکه بسیاری از نیروهای جویای کار از مهارت لازم برای تصدی مشاغل مختلف برخوردار نیستند، ادامه داد: جای خالی مرکزی برای بهسازی، مهارت آموزی و ساماندهی منابع انسانی جویای کار به شدت احساس می‌شود.
مسئول اداره آموزش‌ و پژوهش و برنامه‌ریزی اداره فنی و حرفه‌ای استان زنجان بیان داشت: بر همین اساس در سال گذشته و با ایجاد سازمان ملی مهارت این مشکل از لحاظ ساختاری برطرف شد و با ابلاغ آئین‌نامه اخیر و اجرای آن در آینده، تلاش می‌شود توسعه منابع انسانی با رویکرد افزایش مهارت و فناوری و متناسب با ظرفیت و نیاز بخش‌های مختلف انجام شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول