اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

بحرالعلوم عنوان کرد

تشکیل ستاد ویژه حفظ قرآن با همکاری تمامی دستگا‌‌ه‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم گفت: تشکیل ستادی با زبده‌ترین حفاظ قرآن برای هماهنگی و انسجام طرح‌های دستگاه‌های قرآنی، گامی در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری است.

تشکیل ستاد ویژه حفظ قرآن با همکاری تمامی دستگا‌‌ه‌های قرآنی
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی بحرالعلوم، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم، با اعلام این خبر گفت: کارگروه حفظ قرآن، چند ماهی است با حضور برترین اساتید در سازمان دارالقرآن تشکیل شده است. این کارگروه تاکنون چهار مصوبه اصلی داشته که تلاش‌هایی نیز در این راستا صورت گرفته است.
این حافظ کل قرآن ادامه داد: اولین مصوبه بر جنبه تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی از این جلسات، فعالیت‌های قرآنی و تشویق عموم مردم به حفظ قرآن تأکید داشته و در راستای اجرای این مصوبه، کارگروهی به همین منظور شکل گرفته است.
بحرالعلوم عنوان کرد: سه مصوبه دیگر کاملاً آموزشی است. احیا و توجه به شیوه‌های آموزش‌ قرآن به صورت سنتی و برپایی جلسات چهره به چهره قرآن، یکی از این مصوبات است. از این رو قرار شد تا 50 جلسه سنتی با طرحی مشخص راه‌اندازی شود و حضور افراد در جلسات سنتی آزاد‌ بوده و همگان اجازه حضور دارند.
وی افزود: طرح تشکیل جلسات حفظ قرآن، برای اجرا در حسینیه‌ها و مساجد تهیه و آماده ارائه است. به تعدادی از استان‌ها برای تشکیل جلسات حفظ قرآن مجوز داده شد تا به صورت آزمایشی آن را آغاز کرده و در صورت موفقیت در سال‌های آتی ادامه یابد.
بحرالعلوم عنوان کرد: موضوع اجرای آموزش‌های حفظ غیر حضوری قرآن به صورت جدی در این جلسات مطرح و در راستای اجرای آن بسته‌های آموزشی همراه با کتبی تازه تألیف تهیه شده است که در این شیوه به حافظ، مشاوره تلفنی نیز داده خواهد شد. همچنین سازمان دارالقرآن از طریق سایت تلاوت به ارائه آموزش‌های حفظ قرآن می‌پردازد.
وی تأکید کرد: برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در مورد افزایش تعداد حفاظ قرآن، نباید دقت و کیفیت را فدای سرعت کرد. نهاد‌ها و دستگاه‌های قرآنی باید با انسجام بیشتر برنامه‌های حفظ قرآن را پیش ببرند. پیشنهاد می‌دهم بدین منظور، ستادی ویژه آموزش حفظ قرآن که تمامی نهادها و سازمان‌ها با اعضای حاضر در این ستاد موافقت داشته و از آن حمایت می‌کنند، شکل گیرد.
بحرالعلوم عنوان کرد: این ستاد می‌تواند با حضور 10 نفر از زبده‌ترین و مسلط ‌‌ترین حفاظ کل قرآن که سابقه تدریس و آموزش حفظ قرآن را دارند، تشکیل شود. هم‌اکنون هر سازمانی به زعم و تلاش خویش وارد کار شده است. این خوب است اما کافی نیست.
کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد همچنان برپا است
وی در ادامه درباره اجرای طرح برپایی کرسی‌های قرآن به صورت هفتگی در مساجد کشور، گفت: کرسی‌های هفتگی تلاوت قرآن که مقرر شده بود با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی در تعدادی از مساجد منتخب کشور به اجرا گذاشته شود، همچنان به قوت خود در حال برگزاری است.
بحرالعلوم با بیان اینکه استقبال خوبی از برگزاری این محافل قرآنی صورت گرفته است، بیان کرد: البته از چند و چون برگزاری همه آنها اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما ادارات تبلیغات اسلامی بر امر برپایی آن نظارت دارند.
وی در پایان افزود: این کرسی‌ها شامل تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان برتر استان است که قبل از شروع تلاوت خلاصه‌ای از نکات مطروحه در آیات مورد تلاوت، توسط قاری برای حاضران در مراسم بیان می‌شود.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول