اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

زیارت "از بعید" در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام، زیارت پر فیض از بعید در زاهدان برگزار شد.

زیارت "از بعید" در زاهدان برگزار شد
محمود خواجه محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) زیارت از بعید با مشارکت حداکثری مردم شیعه و سنی امروز در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.
وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در آیین زیارت نامه از بعید تقویت انسجام ملی است، افزود: در ابتدای این برنامه، دعای پرفیض از بعید قرائت شد و سپس مسئولان عالی رتبه استان سخنرانی کردند.
معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کتابت زیارتنامه از بعید توسط 25 نفر از خوشنویسان و برپایی کارگاه نقاشی و خط از جمله برنامه‌های جانبی همایش زیارت از بعید در زاهدان است. 
خواجه محمودی خاطرنشان کرد: توزیع یک جلد زیارتنامه از بعید به صورت رایگان از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش است.
وی با بیان اینکه زیارت از بعید فرصت مناسبی برای پیوند مذاهب با یکدیگر است، بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که شیعه و سنی بر مسائل مشترک دقت داشته باشند و از این نقاط مشترک برای مستحکم کردن انسجام ملی خود استفاده کنند.
معاون فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به فلسفه وجودی دعای از بعید اشاره کرد و افزود: اگر مؤمنی به دلیل بعد مسافت و یا عدم تمکن مالی توان آن را ندارد که در محضر معصومین شرف‌یاب شود، می‌تواند از طریق حسی ائمه معصومین را زیارت کند.  
خواجه محمودی خاطرنشان کرد: زیارت به دو روش قریب (نزدیک) و بعید (دور) امکان‌پذیر است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول