اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

چرا با هر بارش برف درس و مشق تعطیل می‌شود؟/برف بازی به جای تحصیل

خبرگزاری فارس: آیا با اجرای سند تحول آموزش و پرورش، مدارس آنقدر سرشار از خلاقیت و شوق خواهند شد که دانش‌آموزان برای پایان زنگ مدرسه لحظه شماری نکنند و با هر بارش برفی، به تعطیلی نیندیشند؟

چرا با هر بارش برف درس و مشق تعطیل می‌شود؟/برف بازی به جای تحصیل
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، صبح روزی که آسمان برفی است و زمین یکدست سفیدپوش شده است، نخستین چیزی که ذهن‌ها را درگیر می‌کند، تعطیلی مدارس است؛ رادیو و تلویزیون به سرعت روشن می‌شوند و منتظر شنیدن اخبار یا زیرنویس برنامه‌های تلویزیونی می‌نشینیم؛ و این ماجراییست که با هر بارش برف تکرار می‌شود، مگر آن روز تعطیل باشد.

دانش‌آموزان با شنیدن خبر تعطیلی مدرسه، به شدت خوشحال می‌شوند و از اینکه می‌توانند در کنار خانواده بمانند، شادمانی خود را ابراز می‌کنند و اینجا یک علامت سؤال ایجاد می‌شود؛ چرا تعطیلی مدارس برای دانش‌آموزان، شادی به ارمغان می‌آورد و چرا مدرسه نمی‌تواند آنقدر برای دانش‌آموزان جذاب باشد که از نرفتن به مدرسه، غمگین باشند.

ماجرای تعطیلی مدارس در هنگام بارش برف، آن زمان جالب‌تر است که برخی دانش‌آموزان وقتی به مدرسه می‌رسند، با تعطیلی مواجه می‌شوند و آنجاست که برف بازی در کوچه و خیابان تمام فکر و ذهن آنها را درگیر می‌کند.

واقعا چرا با هر بارش برفی، درس و مشق تعطیل می‌شود و چرا برف‌بازی، جای تحصیل را می‌گیرد؛ چرا حتی اگر مدارس تعطیل اعلام نشوند اما برخی خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که فرزندشان در خانه باشد؟

گاهی اوقات اگر بارش برف چند روز ادامه یابد، مدارس به همان میزان تعطیل خواهند بود که این موضوع برای دانش‌آموزان دبستانی بیشتر نمود پیدا می‌کند و مطمئناً به همان نسبت از میزان زمان کسب علم کاسته می‌شود. 

آیا در سند تحول نظام آموزش و پرورش، مدرسه جایگاهی خواهد شد که دانش‌آموزان نتوانند از آن دل بکنند؟ آیا بعد از اجرای سند، مدارس آنقدر سرشار از خلاقیت و شوق خواهند شد که دانش‌آموزان برای پایان زنگ مدرسه لحظه شماری نکنند و با هر بارش برفی، به تعطیلی نیندیشند؟
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول