اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

آخرین اطلاعات وضعیت هوای کشور در گفت‌وگو با فارس عنوان شد:

بارش برف از فردا در مناطق زلزله زده خراسان رضوی و جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا صبح سردترین روز در هفته جاری در سطح کشور خصوصاً نیمه شمالی خواهد بود، گفت: برای فردا در استان‌‌های خراسان رضوی و جنوبی بارش باران و برف خصوصاً بارش برف را پیش‌بینی می‌کنیم.

بارش برف از فردا در مناطق زلزله زده خراسان رضوی و جنوبی
عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: سیستم بارش‌زایی که در کشور وجود دارد و چند روزی است که بارندگی در مناطق شمال غرب، مرکز و شمال تهران ایجاد کرده است زمانی که از جنوب غرب کشور و از بین ایران و عراق عبور می‌کرد چون با هوای سرد سطوح فوقانی جو همراه ‌شد و سطح زمین خشک بود در نتیجه گرد و خاک تولید کرد.

وی ادامه داد: استان درگیر با گرد و غبار استان خوزستان است و پیش‌بینی می‌شود این گرد و غبار فقط تا امروز در کشور بماند و تا امشب تمام خواهد شد ضمن اینکه از غلظت گرد و غبار کاسته می‌شود و اگر فردا صبح ادامه داشته باشد جبهه تقویت کننده‌ای نخواهد داشت.
 
امیدوار شهری با بیان اینکه البته چشمه این گرد و غبار از خارج از ایران نبوده است و بین مرز ایران و عراق تولید شده است، در خصوص آخرین وضعیت بارش در کشور گفت: امروز بارندگی را در نوار شرقی و نیمه شمالی کشور داشتیم ولی به تدریج از سمت غرب کشور بارش‌ها کم می‌شود و فردا صبح بیشترین کاهش دما را در سطح کشور علی‌الخصوص نیمه شمالی پیش‌بینی می‌کنیم.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی عنوان کرد: در اکثر استان‌های نیمه شمالی کشور فردا صبح دما به زیر صفر درجه می‌رسد و فردا بارندگی به صورت پراکنده در نیمه شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.
 
وی تأکید کرد: از روز دوشنبه به تدریج روند افزایش دما را تا آخر هفته در کشور پیش‌بینی می‌کنیم و بارش‌ها از روز دوشنبه در نوار جنوبی کشور ایجاد می‌شود که البته در شمال غرب و غرب ساحلی به صورت پراکنده بارش خواهیم داشت.

امیدوار شهری افزود: فردا صبح بیشترین کاهش دما را خواهیم داشت و فردا صبح سردترین روز در هفته جاری خواهد بود و دما به منفی 4 درجه سانتیگراد می‌رسد ضمن اینکه سطح شهر تهران و نیمه شمالی کشور یخبندان می‌شود بنابراین فردا صبح شهرداری باید نمک‌پاشی را انجام دهد.

وی در خصوص وضعیت هوای مناطق زلزله دیده نیشابور عنوان کرد: این سیستم بارشی که در کشور وجود دارد به سمت شمال شرق کشور حرکت می‌کند و برای فردا در استان‌‌های خراسان رضوی و جنوبی بارش باران و برف خصوصاً بارش برف را پیش‌بینی می‌کنیم و قطعاً کاهش دما را در این مناطق خواهیم داشت.

انتهای‌پیام/ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول