اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

مردم سوریه حاکمان منطقه را چه لقب داده‌اند؟+ عکس

خبرگزاری فارس: سوری‌ها در تظاهرات روز گذشته خود نخست‌وزیر قطر را "ابوجهل" و همسر حاکم قطر را "حماله الحطب"، حاکم بحرین را ابولهب، نبیل العربی را "مسیلمه کذاب"، اردوغان را "جمال پاشای خونریز" و اوباما را "ابرهه" نامیدند.

مردم سوریه حاکمان منطقه را چه لقب داده‌اند؟+ عکس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، مردم دمشق روز گذشته با عنوان "ملت ما از ارتش های شما قویتر است"، راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی سوری ها پلاکاردهایی با خهود حمل می کردند که بر روی انها القاب حاکمان منطقه و روسای کشورهایی که در امور داخلی سوریه فتنه انگیزی می کنند، نوشته شده بود.

در این تظاهرات مردم سوریه، "حمد بن جاسم" نخست وزیر و وزیر خارجه قطر را ابوجهل و "حمد بن خلیفه" حاکم بحرین را ابولهب نامیدند.

همچنین در این تظاهرات "موزه" همسر سوم حاکم قطر را همسر ابولهب و حماله الحطب و "نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب را مسیلمه کذاب" نامیدند. 

همانگونه که در تصویر نیز نشان داده شده است، مردم سوریه اردوغان نخست وزیر ترکیه را جمال پاشای خونریز و اوباما رئیس جمهور آمریکا را نیز ابرهه حاکم خونریز حبشه که قصد حمله به مکه را داشت، نامیدند. 

جمال‌پاشا از حاکمان دولت عثمانی که در جنگ ‌جهانی اول حاکم شامات بود و جمع زیادی از روسا، زعما،‌ فضلا و اعیان سوریه را به جرم استقلا‌ل‌طلبی و به اتهام خیانت به دولت عثمانی اعدام کرد.

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول