اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ناامیدی مخالفان دمشق: غرب هنوز آماده دخالت در سوریه نیست

گزارش ناظران عرب امروز تحویل و فردا بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ناظران اتحادیه عرب در سوریه امروز گزارش یک ماهه خود را تحویل کمیته عربی می‌کند و این کمیته که قرار بود امروز جلسه تشکیل دهد به خواست قطر با یک روز تاخیر فردا گزارش را بررسی می‌کند.

گزارش ناظران عرب امروز تحویل و فردا بررسی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد احمد مصطفی الدابی رئیس هیئت ناظران اتحادیه عرب در سوریه امروز وارد قاهره می‌شود تا گزارش یک ماه هیئت خود در سوریه را تحویل مسئولان کمیته عربی ویژه سوریه بدهد.
 
مدت ماموریت یک ماهه ناظران عرب پنجشنبه گذشته 19 ژانویه به پایان رسید و خبرهای رسیده از اتحادیه عرب و دمشق حاکی است که این ماموریت باز هم تمدید شود.
 
قرار بود الدابی روز گذشته گزارش را تسلیم کند اما چون نشست امروز کمیته عربی به درخواست قطر یک روز تعویق افتاد، الدابی امروز گزارش نهایی سوریه را تسلیم مقامات اتحادیه عرب و کمیته عربی به ریاست قطر می‌کند.
 
در حالی که اعزام ناظران عرب به خواسته مخالفان دمشق از جمله قطر انجام شد اما اکنون با زیرسوال بردن اتحادیه عرب مدعی می‌شوند که اعزام ناظران پوششی دیپلماتیک برای دولت سوریه خلق کرده است. ناظران در گزارش دو هفته اول ماموریت خود تصریح کردند که گروهک‌های مسلح در سوریه فعال هستند و دولت سوریه نیز همکاری خوبی با ناظران کرده است. چیزی که مخالفان دمشق از جمله قطر اصلا انتظار شنیدن آن را نداشتند. به همین دلیل حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه بلافاصله مدعی شد ناظران بی‌تجربه‌اند.
 
از طرف دیگر دو مسئول در اتحادیه عرب که خواستند نامشان فاش نشود به روزنامه النهار لبنان اعلام کردند که «زمان برای تشدید [فشار] بر سوریه مناسب نیست زیرا جامعه بین‌الملل [کشورهای غربی] هنوز آماده دخالت در سوریه نیستند».
 
در کنار این سخنان خصمانه علیه سوریه که نشان از طرحی برای تشدید فشار بر سوریه با هدف هموار کردن راه برای دخالت غرب در سوریه دارد، یک مسئول دیگر در اتحادیه عرب تاکید کرد که ماموریت ناظران در سوریه شکست نخورده است.
 
علی جاروش رئیس اتاق عملیات هیئت ناظران در اتحادیه عرب نیز اعلام کرد که همه نشان‌ها حکایت از آن می‌کند که ماموریت ناظران یک ماه دیگر در سوریه تمدید می‌شود.
 
گفته می‌شود در نشست فردای اتحادیه عرب شمار ناظران به 300 نفر که الان 200 نفر هستند،‌ افزایش می‌یابد و ماموریت آنان تمدید می‌شود.
 
انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول