اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 ماه گذشته

جرائم استان یزد 21 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: با پیگیری‌های شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی در استان یزد، میزان جرائم 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

جرائم استان یزد 21 درصد کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از بافق،علی‌بمان واحدیان صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بافق با تاکید بر ضرورت امنیت در جامعه اظهار داشت: برقراری نظم و آرامش از اصلی‌ترین نیازهای جامعه به شمار می‌رود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات مؤثر شورای فرهنگ عمومی استان یزد افزود: با توجه به تاثیر مثبتی که این‌گونه جلسات و اطلاع‌رسانی در زمینه کاهش جرائم داشته است در حال حاضر شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در سطح استان هستیم.
واحدیان با بیان اینکه تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان مواد مخدر سنتی به مواد صنعتی روی آورده‌اند، بیان کرد: در عین حال آمار معتادان به مواد مخدر صنعتی در استان یزد به طور چشمگیر کاهش پیدا کرده است.
وی با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی شهرستان بافق یادآور شد: به علت هم‌جواری شهرستان بافق با استان‌های کرمان و خراسان‌جنوبی، استقرار یگان تکاوری در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.
واحدیان خاطرنشان کرد: استقرار این یگان به مرکز پیشنهاد شده که در صورت تصویب، به زودی در بافق راه‌اندازی خواهد شد.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد از کشف بیش از 23 تن انواع مواد مخدر در سطح استان یزد خبر داد و گفت: از این میزان مواد کشف شده افزون بر 22 تن و 128 کیلو گرم مربوط به 9 ماهه امسال و بالغ بر یک تن آن نیز در دی‌ماه سال‌جاری کشف و ضبط شده است.
وی اضافه کرد: با پیگیری شبانه‌روزی نیروهای انتظامی در استان یزد در 10 ماهه امسال آمار قتل 46 درصد، خودکشی 33 درصد، شرارت‌ها 70 درصد، درگیری 11 درصد و حوادث و سوانح بیش از 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
واحدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون جدید راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: تصور می‌شد با تصویب این قانون و اجرای آن تنش ایجاد شود اما با تدابیری که ناجا اندیشیده، کمترین تنش را در استان یزد داشتیم.
امام جمعه بافق نیز در این مراسم با بیان موقعیت اقلیمی این شهرستان و قرار داشتن در مسیر ترانزیت قاچاق کالا و مواد مخدر، افزایش کارکنان نیروی انتظامی بافق را خواستار شد.
حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی از مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان بافق خواست تا برای برقراری نظم و امنیت بیشتر در جامعه با نیروی انتظامی همکاری تنگاتنگ داشته باشند.
فرماندار بافق نیز در این نشست برقراری نظم و امنیت را وظیفه ذاتی نیروی انتظامی دانست و گفت: این نیرو با همکاری قوه قضائیه امنیت را در جامعه تثبیت می‌کند و مانع از هر گونه اقدام وحشیانه قاچاقچیان و نیروهای ضدامنیتی خواهد شد.
حسین ندافیان افزود: هرجا که امنیت ضعیف باشد، اجرای طرح‌های خدمت‌رسانی به مردم با مشکل مواجه خواهد بود.
وی هم‌چنین با بیان اینکه دو حرکت بزرگ مردمی در پیش‌رو داریم تصریح کرد: دهه مبارک فجر و برگزاری انتخابات مجلس هشتم از جمله برنامه‌های آتی کشور است که با حضور گسترده مردم پررنگ‌تر می‌شود.
فرماندار بافق با اشاره به دستاوردهای سه دهه گذشته عنوان کرد: امروز گام‌های بلند جمهوری اسلامی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی به ویژه تکنولوژی هسته‌ای و هوا فضا دشمنان نظام را حیرت‌زده کرده است.
در این مراسم از خدمات 30 ساله سرهنگ علیخانی تقدیر و سرهنگ علی صالحی با حکم فرماندهی ناجا به عنوان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بافق معرفی شد.
انتهای پیام/خ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول