اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در پاسخ به خبرنگار فارس

وزیر برق سوریه: روزانه پیگیر موضوع مهندسان ربوده شده ایرانی هستیم

خبرگزاری فارس: وزیر برق سوریه اعلام کرد که وی به طور روزانه پیگیر موضوع ربوده شدن پنج مهندس ایرانی به دست گروه‌های مسلح در این کشور است.

وزیر برق سوریه: روزانه پیگیر موضوع مهندسان ربوده شده ایرانی هستیم
به گزارش خبرنگار فارس در دمشق، وزیر برق سوریه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوال فارس در مورد مهندسان ایرانی ربوده شده در این کشور ابراز تاسف کرد.

احمد قصی کیالی وزیر برق سوریه با اشاره به نیروگاه‌هایی که به دلیل سوخت و نبود گاز تعطیل شده‌اند به نیروگاه جندر اشاره کرد که ایرانی‌های ربوده شده در آن مشغول کار بودند و افزود: ما یک ایستگاه تولید جندر را داریم که 150 مگاوات می‌تواند تولید کند اما به دلیل تعرض گروه‌های مسلح و ربودن پنج نفر از برادران ایرانی شاغل در این بخش تولید از روند تولید خارج شده است. این افراد در این ایستگاه که دیگر آماده تحویل گرفتن بود مشغول فعالیت بودند اما به دلیل بوده شدن این افراد نیروگاه به طور کلی از روند اصلی خارج شده است.

کیالی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی دولت سوریه برای حمایت از نیروهای ایرانی در سوریه انجام داده است گفت: آنچه برای برادران ایرانی ما در نیروگاه جندر اتفاق افتاد مایه تاسف ماست. ما در بخش برق به صورت روزانه موضوع را از مسئولان ذی‌ربط پیگیری می‌کنیم. هماهنگی دائمی میان مسئولان امنیتی مسئول پیگیری این موضوع با توجه و اهتمام زیاد در حال اجراست. در خصوص کارشناسان ایرانی که در سوریه کار می‌کرده‌اند و حتی عکس‌های آنان که در ایستگاه برق گرفته‌اند ثابت میکند که در این بخش کار می‌کرده‌اند.

وی افزود: این افراد کارمندان شرکت مپنا ایران هستند و تصاویر آنان روشن است که در چندین سایت اینترنتی منتشر شده است. ما تاکید می‌کنیم که این افراد کارشناسان حوزه برق هستند. من شخصا چند سال است که آنان را می‌شناسم و این شرکت نزدیک سه سال است که در سوریه فعال است. حتی من با برخی از آنان در تماس هستم. اینها داخل هیچ جریانی نیستند ولی حرف‌هایی گفته‌اند درباره این افراد همچنانکه که شاهدید رسانه‌های و جنگ تبلیغاتی در این شرایط علیه سوریه گفته‌اند. همه ما می‌دانیم که این حرفها با چه هدفی است. این، توطئه‌ای متشکل از عوامل مختلف است که یکی از عوامل اجرایی آن رسانه‌هایی هستند که حقایق را وارونه و حتی عکس واقعیت سوریه مخابره می‌کنند. برای همین ما با شما خبرنگاران در تماس هستیم تا شما را از خسارت‌هایی که به بخش برق سوریه زده‌اند مطلع کنیم. مهم نیست رسانه‌های مغرض چه می‌گویند. برای ما حقیقتی مهم است که شما با چشمان خودتان شاهد آن بودید.

روز گذشته یک مقام سفارت جمهوری اسلام ایران در سفارت ایران در دمشق اعلام کرد که بر اساس اطلاعات به دست آمده، حال مهندسان ایران خوب است و در سلامت هستند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول