اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هواشناسی سیستان‌ و بلوچستان هشدار داد

احتمال آبگرفتگی معابر در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طبق نتایج بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، احتمال آبگرفتگی معابر به دلیل شدت بارش در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

احتمال آبگرفتگی معابر در سیستان و بلوچستان
محمدعلی عزیزاقلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: طبق نتایج بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای و تحلیل داده‌های جوی بیانگر گذر موج تراز میانی جو و نفوذ سامانه بارش‌زا در جنوب استان است.
وی افزود: از عصر امروز جمعه تا یکشنبه هفته آینده، بارش باران و رگبار و رعد و برق در نواحی مرکزی و به ویژه در نیمه جنوب استان و سواحل که شدت بارش‌ها در روز شنبه است، در برخی نقاط موجب آبگرفتگی معابر خواهد شد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین وزش باد شدید جنوب غربی همراه با گرد و خاک و کاهش شعاع دید در روز شنبه هفته آینده نواحی جنوبی و مرکزی استان به ویژه زاهدان را دربر خواهد گرفت و افزایش موقتی دمای هوا را در پی دارد.
عزیزاقلی گفت: در شمال استان از اواخر روز شنبه هفته آینده و طی روز یکشنبه بارش پراکنده که در ارتفاعات شمالی استان و جنوب استان خراسان جنوبی با احتمال ریزش برف خواهد بود.
وی افزود: طی مدت فوق‌الذکر نیز دریای عمان مواج و توفانی پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان داشت: با توجه به ریزش هوای سرد شمالی، کاهش محسوس دما و وزش باد و گرد و خاک در مناطق شمالی استان مورد انتظار است که به تدریج سایر مناطق استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
انتهای پیام/آ30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول