اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد

نجات 6 مصدوم از مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در 24 ساعت گذشته شش نفر در تبریز دچار گاز گرفتگی شده و با اقدام‌های به موقع امدادی از مرگ نجات یافتند.

نجات 6 مصدوم از مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی
حبیب حسین‌قلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: دیشب در منطقه ولیعصر تبریز در یک واحد آپارتمان، بر اثر نشت گاز از دودکش پکیج، سه عضو یک منزل دچار گازگرفتگی شده بودند.
وی افزود: اعضای این خانواده به دنبال احساس حالت سردرد و سرگیجه به اقوام خود اطلاع داده و توسط آنان به محل دیگر انتقال می‌یابند که این امر موجب نجات آنان از مرگ می‌شود.
حسین‌قلی‌زاده ادامه داد: با اعزام مرکز فوریت‌های پزشکی و بررسی موضوع و وضعیت این اعضای خانواده با توجه به اینکه زود متوجه گاز گرفتگی شده بودند با توصیه‌های نیاز به اعزام مراکز درمانی نشد. 
 مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی همچنین اظهار کرد: در حادثه‌ای دیگری سه نفر از اعضای خانواده‌ای در شهرک باغمیشه تبریز به دلیل نشت گاز از آبگرمکن دچار مسمومیت ناشی از مونوکسید کربن شدند.
وی افزود: این افراد که یکی از آنها در حمام حضور داشته، دچار حالت‌های سردرد و سرگیجه شده و توسط دخترپچه این خانواده که خود نیز دچار سردرد و دچار گاز گرفتگی شده بود از طریق تلفن به عمویش اطلاع داده بود.
حسین‌قلی‌زاده افزود: عموی این دختر بچه با حاضر شدن به موقع در این مکان و تغییر دادن مکان این اشخاص و تماس با اورژانس از مرگ حتمی آنها را نجات می‌دهند.
وی اضافه کرد: با اعزام مرکز فوریت‌های پزشکی به این محل متاسفانه پدر این خانواده که در حمام بوده بیشتر هوشیاری خود را از دست داده بود که به همراه اعضای دیگر این خانواده نیز دچار گاز گرفتگی شده بودند به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافتند.
مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: وضعیت عمومی مسمومان رضایت بخش است.  
حسین‌قلی‌زاده گفت: جای خوشحالی دارد که در گفت‌وگو با دختربچه این خانواده که از کجا متوجه گازگرفتگی بود، وی اعلام می‌کند که اعلام گازگرفتگی را در رسانه‌ها مطالعه کرده بودم.
مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی تبریز اظهار داشت: سرگیچه، تهوع، سردرد و احساس خواب آلودگی از جمله علایم گازگرفتگی هستند.
وی تصریح کرد: فردی که دچار این حالت‌ها شده باید از محل خارج شده و در صورتی که علایم رفع نشد فوراً به مراکز اورژانس منتقل شود.
‌حسین‌قلی‌زاده، مسمومیت به گاز مونوکسیدکربن در میان اطفال و نوزادان را خطرناک دانست و گفت: در این کودکان علائمی مانند خواب آلودگی، تهوع و علائم مسمومیت دیده می‌شود و این دسته از کودکان کمتر گریه می‌کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول