اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جزئیاتی از فعالیت القاعده در لبنان علیه سوریه

مرکز لجستیک تروریست‌های سوریه در مرز لبنان است

خبرگزاری فارس: یک منبع فرانسوی جزئیات دقیقی از فعالیت القاعده در لبنان برای ایجاد ناامنی در سوریه را فاش کرد و گفت که کانون لجستیکی این گروهک‌ها در مرز لبنان قرار دارد.

مرکز لجستیک تروریست‌های سوریه در مرز لبنان است
به گزارش فارس به نقل از الانتقاد نت، با وجود کاهش رویکرد سیاسی و تیلیغاتی در مورد حضور القاعده در لبنان بعد از اظهارات فایز غصن وزیر دفاع این کشور در این زمینه هنوز برخی محافل امنیتی در کشورهای مختلف در این زمینه مطالبی را مطرح می کنند، چرا که این موضوع دخالت مستقیم در حوادث سوریه دارد.

یک منبع امنیتی که این موضوع را از سران امنیتی پیگیری می‌کند، معتقد است که القاعده از طریق سازمان های فرعی خود در لبنان حضور دارد و از الان خود رابرای زمانی آماده می‌کند که هرج و مرج در سوریه ایجاد شود. نیروهای امنیتی لبنان نیز فعالیت های غیرعادی عناصر این سازمان ها را در دوره اخیر رصد کرده اند.

یک منبع فرانسوی از اینترپل نیز به منابع امنیتی لبنان اعلام کرده که دست کم 18 لبنانی از اعضای این سازمان در منطقه مرزی وزیرستان در میان پاکستان و افغانستان حضور دارند، آنها از اعضای این سازمان هستند و در آنجا آموزش های لازم را می‌بینند و احتمالا بزودی به لبنان باز خواهند گشت.

این منبع افزود: همچنین یک مسئول ارشد از این سازمان که اصالتی تونسی دارد نیز از دو سال پیش به لبنان رفته و با پوشش و استتار زیادی فعالیت می کند، او مدتی را در اردوگاه عین الحلوه و مدتی را در مکان های دیگر مستقر بوده و با هوشیاری زیادی فعالیت میکند، او ساماندهی شبکه های وابسته به این سازمان در لبنان را بر عهده دارد، شاید او همان کسی باشد که این 18 نفر را برای آموزش به وزیرستان اعزام کرده است، او فردی خطرناک است و به این ترتیب می توانیم نتیجه بگیریم که القاعد فعالیت زیادی در سطوح مختلف در لبنان برای خود ایجاد کرده است، البته مسایل بسیار زیادی وجود دارد که ما از آن اطلاعی نداریم، اینها اطلاعاتی بوده که تاکنون به بیرون درز کرده است.

این منبع تاکید کرد که القاعده عراق نیز به دنبال ورود به سوریه است و می خواهد از لبنان برای این منظور استفاده کند، به این ترتیب لبنان دیگر تنها یک پناهگاه برای آموزش و اختفا برای القاعده به شمار نمی رود.

این منبع با اشاره به اینکه 13 هزار سوری در سالهای اخیر به القاعده عراق اضافه شده‌اند، گفت که بخشی از این تعداد برای آن چیزی که جهاد اسلامی در سوریه نام گذاشته‌اند به سوریه باز می‌گردند و در این راستا بر مرزهای سوریه و لبنان تکیه می‌کنند. صحراهای بی آب و علف و مناطق کوهستانی در طول مرز 360 کیلومتری لبنان و سوریه نیز این محیط مناسب را برای ورود آنها از لبنان به سوریه فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش این منبع بهترین نقطه لوجستیک برای القاعده در مرزهای سوریه را مناطق نزدیک به عرسال (لبنان) دانست و تاکید کرد که این مناطق صعب العبور کانون حضور نیروهای القاعده به شمار می‌رود و  نزدیک به 30 عنصر از عناصر القاعده سوریه و برخی تابعیت های عربی دیگر در این کانون مستقر شده اند.

این منبع با اشاره به اهمیت این کانون برای این نقطه مرزی و عبور تروریست‌ها به خاک سوریه گفت که کمک‌رسانی به گروه های تکفیری شامل الزبدانی، مضایا، التل و حرستا و دوما نیز از این مناطق صورت میپذیرد. دوما یک گروه تکفیری است که گردانی موسوم به ابوعبیده الجراح در آن وجود دارد که با حمایت مالی قطر اداره می شود و هزاران نفر از تروریست هایی که مبانی فکری آنها از وهابیت گرفته شده است نیز از این گروه هستند.

انتهای پیام/.++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول