اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در جریان کنفرانس مطبوعاتی در مسکو صورت گرفت

لاوروف: روسیه اجازه تهاجم خارجی به سوریه را نخواهد داد

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش اجازه نخواهد داد تا در شورای امنیت سازمان ملل تصمیمی در مورد دخالت خارجی و تهاجم نظامی به سوریه اتخاذ شود و مخالف هر نوع اقدام یک‌جانبه در این راستا است.

لاوروف: روسیه اجازه تهاجم خارجی به سوریه را نخواهد داد
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که بعنوان نتیجه‌گیری از فعالیت‌های وزارت خارجه روسیه در سال 2011 صورت گرفت، اعلام کرد که این کشور اجازه نخواهد داد تا در شورای امنیت سازمان ملل تصمیمی در خصوص دخالت خارجی و تهاجم به سوریه گرفته شود.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اگر کسی قصد دارد که به هر قیمتی در مورد سوریه از توان نظامی استفاده کند، که من درخواست‌هایی برای اعزام نیروی نظامی اتحادیه عرب به سوریه شنیده‌ام، باید به این افراد هشدار دهم که ما مانع از چنین اقدامی خواهیم شد. اگر هم چنین اتفاقی بیفتد این مسئله به ابتکارعمل آنها خواهد بود و به آنان وعده می‌دهم که چنین تصمیمی هرگز از سوی شورای امنیت سازمان ملل گرفته نخواهد شد.

لاوروف افزود: روسیه و چین به تلاش خود در این راستا ادامه خواهند داد تا قطعنامه مناسبی در مورد سوریه در شورای امنیت به تصویب برسد تا وضعیت عدم دخالت سازمان ملل در امور داخلی این کشور را حفظ کند و همچنین مانع از آن شود تا سندی در این سازمان تصویب شود که بهانه‌ای برای بکارگیری توان نظامی علیه سوریه گردد، همانطور که در مورد لیبی چنین شد و ما از آن درس گرفتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه سخنان خود در مورد سوریه را این چنین به پایان رساند: برای ما کاملا واضح و مشخص است که ما از هیچ نوع تحریمی علیه مقامات دمشق حمایت نخواهیم کرد، برای اینکه تحریم‌های یک‌جانبه کنونی بدون رایزنی با روسیه و یا چین اعمال شده است، و اکنون از ما می‌خواهند تا به نام شورای امنیت چنین تصمیمی که در خارج از چارچوب این شورا اتخاذ شده، را مورد حمایت قرار دهیم و این در حالی است که طبق ارزیابی ما چنین تصمیمی عاقلانه نیست.

لاوروف توضیح داد: اگر کسی بدون مشورت با شرکای خود و بصورت یک‌جانبه اقداماتی را به شکل اعمال تحریم‌های نسبتا جدی علیه کشور دیگری مورد اجرا بگذارد و بعد بیاید و در شورای امنیت بگوید که «من خود در مورد همه چیز تصمیم گیری کردم و اکنون شما باید از ما حمایت کنید و همه باید این تصمیمات را مورد اجرا بگذارند.» چنین برخوردی اصلا این درست نیست.

انتهای پیام/آ.ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول