اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

کارشناس مسئول وزارت آموزش و پرورش:

500 هزار کودک جذب پیش‌دبستانی‌های کشور شدند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول برنامه‌ریزی آموزش‌های قرآنی دوره پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال‌جاری قریب 500 هزار کودک در سطح کشور جذب پیش‌دبستانی شدند.

500 هزار کودک جذب پیش‌دبستانی‌های کشور شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، سعید امیری صبح امروز در بازدید از مدارس درمیان با بیان اینکه تمام این کودکان در سال آینده به کلاس اول راه می‌یابند، اظهار داشت: از این تعداد 10 هزار کودک در خراسان‌جنوبی جذب دوره پیش‌دبستانی شده‌اند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 7 هزار و 500 کودک در این استان جذب پیش‌دبستانی شده بودند، ادامه داد: این تعداد نسبت به سال گذشته 2 هزار و 500 نفر در خراسان‌جنوبی رشد داشته است.
کارشناس مسئول وزارت آموزش و پرورش پراکندگی روستاها و دورافتادگی آنها را عمده‌ترین مشکل جذب کودکان پیش‌دبستانی در این استان برشمرد و یادآور شد: قریب 2 هزار کودک استان جذب پیش‌دبستانی نشده‌اند.
وی بر بومی و محلی بودن محتوای برنامه‌های آموزشی دوره پیش دبستانی تأکید کرد و ادامه داد: در سال تحصیلی آینده 12 هزار کودک استان به پایه اول ابتدایی راه می‌یابند.
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز گفت: در حال حاضر قریب 58 هزار دانش‌آموز استان در مقطع ابتدایی مشغول ادامه تحصیل می‌باشند.
طاهره حمیدی، خدمتگذاری به فرزندان انقلاب را از افتخارات فرهنگیان خراسان‌جنوبی به ویژه مرزنشینان درمیانی برشمرد و ابراز داشت: توجه به دوره پیش‌دبستانی به‌عنوان خشت اول نظام تعلیم و تربیت، اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را آسان‌تر می‌کند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی را ریشه‌کن کردن و مسدود کردن مبادی بی‌سوادی در این استان دانست و اضافه کرد: برای سال تحصیلی آینده محتوای دروس کتب سال دوم ابتدایی تغییر می‌کند.
وی با بیان اینکه هدف سند تحول بنیادین تربیت نسل انقلاب بر پایه ایمان دانست و افزود: در این سند به معلم به‌عنوان یک پژوهشگر و هم‌ردیف اساتید دانشگاه و مراکز آموزش عالی نگاه شده است.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول