اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌/اختصاصی فارس/

رقابت انیمیشن «آدم‌ها» از سنند‌ج در جشنواره ‌فیلم ‌اشتوتگارت

خبرگزاری فارس: فیلم انیمیشن آدم‌ها به کارگردانی «ماشاءالله محمدی» هنرمند انیماتور سنندجی، در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن اشتوتگارت با بهترین‌های انیمیشن‌ 10 سال گذشته جهان رقابت می‌کند.

رقابت انیمیشن «آدم‌ها» از سنند‌ج در جشنواره ‌فیلم ‌اشتوتگارت
‌سرپرست انجمن سینمای جوان دفتر سنندج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج‌ اظهار داشت: نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن اشتوتگارت بخشی را به بهترین انیمیشن‌ها اختصاص داده است که در این بخش انیمیشن‌های برتر 10 سال گذشته جهان از نظر موضوع و تکنیک به نمایش گذاشته می‌شوند.
سیروس ثنایی گفت: فیلم انیمیشن سه دقیقه‌ای «آدمها» مضمونی انسانی دارد و داستان مردی را باز می‌گوید که حفره‌ای در زمین می‌کند و به قد خود اضافه می‌کند، به ناگاه زمین سوراخ شده و دیگران در پیرامونش با مشکل روبه‌رو می‌شوند.
وی با بیان اینکه فیلم انیمیشن تحسین‌ شده در چندین جشنواره داخلی و خارجی آدم‌ها، به نمایندگی از سینمای ایران برای حضور در این بخش انتخاب شده، افزود: فیلم انیمیشن آدم‌ها امسال در بین 80 فیلم از 20 کشور دیپلم افتخار جشنواره فیلم‌های مسلمانان کازان روسیه جهان را از آن خود کرد.
‌جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن اشتوتگارت علاوه بر نمایش انیمیشن‌های کوتاه و سینمایی در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی نیز ورک‌شاپ انیمیشن برای کودکان برگزار می‌کند.
‌نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن اشتوتگارت روزهای 18 تا 23 اردیبهشت 1391 مصادف با 8 تا 13 میلادی 2012 در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

کارنامه موفقیت «آدم‌ها»
فیلم انیمیشن کوتاه آدم‌ها در ماه گذشته به نمایندگی از سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم «دآرته» ایتالیا که در شهر تاریخی برگامو برگزار شد، به نمایش درآمد و جایزه این جشنواره را به عنوان یکی از آثار برتر در این بخش به دست آورد.
انیمیشن آدم‌ها سال گذشته نیز در جشنواره بین‌المللی انیفست جمهوری چک با انیماتورهای سرشناسی همچون برونو بزوتو از کشور ایتالیا و بیل پلایمبتون از کشور آمریکا رقابت و توانست جایزه این جشنواره بین‌المللی را از آن خود کند.
این فیلم سال گذشته جایزه‌ بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره‌ هنرهای دیجیتال کشور چین را دریافت کرد و به نمایندگی از سینمای ایران در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه لنولا که تیرماه امسال در ایتالیا برگزار شد، حضور داشت.
این انیمیشن همچنین در بخش مسابقه پنجمین دوره جشنواره‌ بین‌المللی انیمست رومانی، هشتمین دوره جشنواره‌ بین‌المللی تیندیریندیس لیتوانی، جشنواره‌ بین‌المللی بردفورد انگلستان، جشنواره‌ بین‌المللی فرامنتی ایتالیا، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه اروپا ایتالیا، جشنواره‌ بین‌المللی انیمیشن چک و جشنواره‌ بین‌المللی جیانگ‌سو چین به رقابت با سایر آثار حاضر در این جشنواره‌ها پرداخته است.
ماشاءالله محمدی هنرمند نقاش و انیماتور خلاق سنندجی انیمیشن‌های کوتاه رنج، نوعی دیگر بودن و آخرین ترانه دختر همسایه‌مان قبل از اینکه تمام رویاهایش را بسوزانند را ساخته و با این فیلم‌ها در جشنواره‌های معتبر در سطوح ملی و بین‌المللی حضور داشته و جوایز مهم و معتبری را کسب کرده است.
انتهای پیام/‌ش10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول