اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری:

نسبت تعداد پرستار به بیمار در کشور یک به 30 است

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری گفت: نسبت تعداد پرستار به بیمار در کشور یک به 30 است.

نسبت تعداد پرستار به بیمار در کشور یک به 30 است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، غضنفر میرزابیگی ظهر امروز در دیدار با پرستاران نیشابور در تالار اجتماعات بیمارستان حکیم نیشابور، اظهار داشت: آموزش پرستاری که در قبل از دانش‌آموختگی برعهده دانشگاه‌ها است، متاسفانه به‌دلیل ارتباط کم مربیان با بیمار، با یک‌سری مشکلات مواجه می‌شود.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: گاهی اوقات آمارهای اعلام شده از مراجع مختلف در زمینه تعداد پرستار به تخت اشتباه اعلام می‌شود، واقعیت این است که در کشور ما تعداد پرستار به تخت 0.5 یا 0.7 است، بنابر این نسبت تعداد پرستار به بیمار، یک به 30 تا 40 است یعنی یک نفر پرستار از 30 تا 40 بیمار مراقبت می‌کند.

وی افزود: در دیدار اعضای هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری با مراجع عظام تقلید، آنها هم بر ترویج اخلاق پرستاری، تاکید داشتند.

میرزابیگی رفع مشکلات فیزیولوژیک شامل مسائل مالی و عاطفی پرستاران را در کنار اخلاق نیکو و خدمت همه جانبه به ارباب‌رجوع عنوان داشت و تصریح کرد: تا مسائل فیزیولوژیک حل نشود، رضایت پرستاران نیز جلب نمی‌شود.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری کشور خاطرنشان کرد: اخلاق پرستاری را براساس فرمایش مقام معظم رهبری به‌عنوان سرلوحه برنامه‌های این سازمان انتخاب کرده‌ایم.

میرزابیگی از مسئولان دانشکده علوم پزشکی نیشابور خواست با توجه به اجرا نشدن قانون تعرفه‌گزاری، پرستاران را مجبور به انجام اضافه‌کار در سایر واحدها نکنند، زیرا حقوق پرستاران اضافه نشده است و این مشکل‌زا می‌شود.

وی افزود: برگزار نکردن امتحان جامع سبب کاهش آمادگی دانشجویان برای کسب حداقل‌های علمی می‌شود.

در ابتدای جلسه، سیدکاظم فرهمند رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی نیشابور ضمن خیرمقدم به رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری کشور و هیئت همراه از زحمات این تشکیلات برای تحقیق حقوق پرستاران قدردانی کرد.

در این جلسه قدسی رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری نیشابور درباره مشکلات این قشر چون مشکلات قانون طرح ارتقای بهره‌وری پرستاران، کمبود نیروی مرد در قسمت‌های مختلف، اختصاص یافتن درصد پذیرش موردنیاز دانشجوی زن و مرد در دانشکده‌های پرستاری، نبود مکان مناسب برای استقرار هیئت مدیره، سخن گفت.

انتهای پیام/م20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول