اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی خبر داد

مرگ 15 نفر بر اثر سوختگی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی از مرگ 15 نفر بر اثر سوختگی در 9 ماه نخست امسال در استان خراسان‌جنوبی خبر داد.

مرگ 15 نفر بر اثر سوختگی در خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا نورس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد فوتی ناشی از سوختگی 31 نفر بوده‌اند 51.6 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: افراد فوت شده بر اثر سوختگی در 9 ماه نخست امسال چهار نفر مرد و 11 نفر زن بوده‌اند که در فروردین‌ماه با پنج نفر بیشترین و ماه‌های تیر، شهریور، آبان و آذر هر کدام با یک نفر کمترین آمار ثبت شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تعداد متوفیات ناشی از سوختگی در سال‌های 1388 و 1389 به ترتیب 25 و 37 نفر بوده است.
نورس بیان داشت: از این افراد در سال 1388 تعداد 13 نفر زن و 12 نفر مرد و سال 1389 تعداد 14 نفر مرد و 23 نفر زن هستند که حاکی از افزایش 48 درصدی آمار سال 89 نسبت به 88 است.
وی یادآور شد: ماه‌های اسفند و خرداد به ترتیب با پنج و چهار نفر بیشترین و ماه‌های فروردین، اردیبهشت، مرداد، مهر و بهمن هر کدام یک نفر کمترین آمار متوفیان ناشی از سوختگی در سال 1388 را به خود اختصاص داده به طوری که در سال گذشته ماه‌های تیر و اردیبهشت به ترتیب با هفت و شش نفر بیشترین و ماه‌های فروردین، آبان و دی هر کدام با یک نفر به وقوع پیوسته است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی ادامه داد: شهرستان بیرجند با 14 نفر بیشترین و قاینات با یک نفر کمترین آمار تلفات سوختگی در نه ماه نخست امسال در بین شهرستان‌های استان داشته‌اند.
نورس ادامه داد: طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور استان خراسان‌جنوبی در سال‌های 1388 و 1389 به ترتیب رتبه 12و سوم کشوری را دربین استان‌ها از نظر متوفیان ناشی از سوختگی به خود اختصاص داده است.
انتهای‌پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول