اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

معاون اول رئیس جمهور:

دهک‌های ۷، ۸ و ۹ می‌توانند املاک بزرگ را وقف کنند

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور گفت: دهک‌های 7، 8 و 9 جامعه می‌توانند ارقام و املاک بزرگ را وقف کنند.

دهک‌های ۷، ۸ و ۹ می‌توانند املاک بزرگ را وقف کنند
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در سومین همایش وقف و رسانه که امروز در محل موقوفه هتل بزرگ ارم برگزار شد، اظهار داشت: اگر ایرانیان که در بین مسلمانان اثبات کرده‌اند بهترین آنها هستند، خوب توجیه شوند و برای آنها مزیت وقف بیان شود ما در آینده باید به جای سازمان اوقاف، وزارت اوقاف درست کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: از رئیس سازمان صدا و سیما باید تقاضا کنیم برنامه‌ ویژه‌ای برای توسعه وقف در صدا و سیما ارائه کند مانند چیزهای دیگری که در کشور نهادینه شده است مانند جشن شکوفه‌ها. هر وقت صدا و سیما بخواهد جادویی عمل کند، می‌تواند.

رحیمی افزود: وقف خودش در واقع یعنی متوقف کردن و متوقف شدن و حبس کردن یا حبس شدن؛ وقف یعنی خود مال را متوقف می‌کنند و منفعت را آزاد می‌گذارند که در بین اقشار مختلف بچرخد.

وی ادامه داد:‌ وقف جزء صدقات است و صدقه یا جاریه است یا غیر جاریه ضمن اینکه در کتاب مرحوم نجفی که به نام سیاحت غرب شهرت دارد در مقدمه ذکر شده وقتی می‌‌گوییم خدا رحمت کند این آقا را، این بلافاصله برای فرد منعکس می‌شود.

وی گفت: صدقه جاریه پیوسته جاری است مانند وقف؛ وقتی که ملکی در اختیار سازمان اوقاف می‌گذاریم و منفعت آن برای دستگیری درمانده ،فقیر و بیمار آزاد می‌شود در واقع این جاری و ساری است از این دنیا به آن دنیا و پیوسته است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: وقف مثل قرآن کریم است که پیوسته جاری است و این نیست که قرآن در زمان معینی بر سینه پیامبر(ص) نازل شد و متوقف شود بلکه قرآن برای همیشه جاری است.

رحیمی ادامه داد: کسی که وقف می‌کند وقف همه زندگی او را از لحظه وقف تا ابدیت در بر می‌گیرد و درو کردن محصول وقف در یک دنیای ابدی است؛ دنیایی که پیوسته آن هم جاری است.

وی افزود: خداوند در بهشت همه زیبایی‌ها را جاری کرده است و صدقه باعث ارتقاء جایگاه انسان در آن دنیا و باعث عبور آسان از منازل برزخی می‌شود.

رحیمی تأکید کرد: ما باید تلاش کنیم مردم را تفهیم و توجیه کرده چرا که یک عده آنقدر دارند که نمی‌توانند بشمارند و باید آنها را متوجه صدقه جاریه و آن دنیا کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ما باید صاحبان ثروت و درآمد را برای این کار مهم یعنی وقف توجیه کنیم؛ کیست که وقف را بفهمد و مالی را وقف نکند.

رحیمی با بیان اینکه هر عملی خوب و بد در کائنات اثر دارد  ضمن اینکه سومین سخن پیامبر (ص)، وقف است برای اینکه وقف جاری و پیوسته است و چشمه جوشانی است که از این دنیا می‌جوشد و تمام آثار و برکات آن در دنیا است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: ما امروز پیمان ببندیم تا برای وقف و توسعه فرهنگ وقف کار کنیم و با اقدامات حجت‌الاسلام محمدی جلوی سوء‌استفاده‌ها از وقف گرفته می‌شود ضمن اینکه ایشان در مدت دو سالی که بر سر این کار آمده‌اند اقدامات خوبی انجام دادند و ما باید با هم پیمان ببندیم که فرهنگ وقف را در کشور گسترش دهیم و با ثروتمندان و صاحبان درآمد صحبت کنیم و آنها را متوجه فرهنگ وقف کنیم.

رحیمی تأکید کرد: حدود 20 تا 30 میلیون نفر هستند که می‌توانند وقف کنند و دهک‌های 7، 8 و 9 می‌توانند ارقام و املاک بزرگ را وقف کنند ضمن اینکه برخی املاک، املاک وقفی را تصرف می‌کنند و بر زمین‌های کلان طمع کرده‌اند که آنها غافل هستند و ما می‌توانیم آنها را آگاه کنیم.

وی گفت: یکی از بزرگترین اقدامات ارزشمند بر اساس سخن پیامبر (ص) که جاری و ساری است وقف است و باید وقف را آنقدر گسترش دهیم که یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور مربوط به وقف باشد البته در کشورهای دیگر وزارت وقف وجود دارد و بین مسلمانان وقف مانند عبادت است.

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول