اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون عفو استان یزد

12 پرونده زندانیان یزد مشمول عفو و تخفیف مجازات شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با بررسی درخواست‌های عفو و تخفیف مجازات زندانیان استان یزد در کمیسیون عفو، 12 زندانی مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند.

12 پرونده زندانیان یزد مشمول عفو و تخفیف مجازات شد
غلامحسین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در جلسه کمیسیون عفو و تخفیف مجازات استان یزد 23 مورد از درخواست‌های محکومان به اعدام، حبس و جزای نقدی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به نقش کمیسیون عفو و تخفیف مجازات استان در تخفیف مجازات مجرمانی که به جزای نقدی، حبس و یا اعدام محکوم شده‌اند، افزود: اعضای این کمیسیون معتقدند مجرمانی که امکان اصلاح در آنها متصور است و یا در مدت حبس و بازداشت، این موضوع را اثبات کرده‌اند، باید مشمول تخفیف مجازات و عفو شوند.
حیدری خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در تخفیف مجازات مجرمان مواد مخدر مؤثر است، سوابق کیفری آنان، میزان و نوع مواد مخدر مکشوفه و سوابق اخلاقی و رفتاری آنان در مدت بازداشت است.
وی هم‌چنین با اشاره به عزم جدی دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان بیان کرد: افرادی که دارای سوابق کیفری متعدد باشند و به دلیل قاچاق مواد مخدر به مجازات سنگین محکوم شوند، به هیچ عنوان نباید توقع عفو یا تخفیف مجازات داشته باشند چرا که این افراد با اقدامات خویش امنیت و آرامش جامعه را هدف قرار داده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: افرادی که به دلیل رأفت اسلامی از امتیاز عفو یا تخفیف مجازات بهره‌مند می‌شوند باید دقت کنند که در صورت ارتکاب مجدد به جرم، به هیچ عنوان مشمول تخفیف مجازات نخواهند شد.
به گزارش فارس، در آخرین جلسه کمیسیون عفو و تخفیف مجازات استان یزد 23 مورد از درخواست‌های محکومان مواد مخدر که به مجازات اعدام یا حبس محکوم شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته که با درخواست 12 نفر از افراد واجد شرایط موافقت و با درخواست 11 نفر دیگر مخالفت شد.
پرونده‌هایی که درخواست عفو و تخفیف آنان توسط کمیسیون عفو استان مورد موافقت قرار می‌گیرد، برای تأیید به کمیسیون عفو کشور ارسال می‌شود.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول