اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل کمیته امداد کرمان

کارگاه گلیم‌بافی در سیرجان گشایش یافت

خبرگزاری فارس: کارگاه بزرگ گلیم‌بافی شهرستان سیرجان با حضور مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گشایش یافت.

کارگاه گلیم‌بافی در سیرجان گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بعد از ظهر امروز کارگاه بزرگ گلیم‌بافی شهرستان سیرجان با حضور مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گشایش یافت.
حسن خضری‌‌مقدم رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سیرجان در حاشیه افتتاح این کارگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این کارگاه با 15 دار قالی و ظرفیت 30 نفر ،آموزش را آغاز کرده است.
وی بیان داشت: این دوره آموزشی به مدت دو ماه با هدف اشتغال خانگی انجام می‌شود و در هر دوره مددجویان زیر پوشش این نهاد از آموزش لازم بافت قالی و گلیم سیرجان که شهرت جهانی دارد، استفاده می‌کنند.
خضری‌مقدم افزود: هم اکنون 261 نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در قالب 143 خانوار به صورت طرح اشتغال خانگی مشغول به تولید گلیم هستند.
وی تصریح کرد: تاکنون در سیرجان 255 نفر نیز دوره‌های آموزشی را فرا گرفتند و با افتتاح این کارگاه، آموزش‌های قالی و گلیم‌بافی کمیته امداد ‌سیرجان به صورت متمرکز انجام می‌شود.
مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان کرمان نیز در حاشیه گشایش این کارگاه آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت‌: یکی از طرح‌های مطمئن اشتغال خانگی که از مزایای درآمدی خوبی برخوردار است، طرح قالی و گلیم‌بافی توسط مددجویان است.
غلامرضا حسنخانی اظهار داشت: خریداری این تولیدات نیز با بالاترین قیمت از سوی کمیته امداد است که هیچ ضرری متوجه تولید کنندگان فرش نیست.
وی افزود‌: در حال حاضر 2 هزار بافنده فرش زیر پوشش کمیته امداد استان کرمان هستند و هدف از توسعه کارگاه‌های آموزشی اشتغالزایی بیشتر مددجویان در تولید قالی و گلیم است.
‌حسنخانی گفت‌: سال جاری تعهد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در بخش اشتغال 18 هزار نفر است و تا پایان سال محقق می‌شود و با توجه به اینکه باید سالانه 10 درصد از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کاهش داشته باشند، اشتغال‌های خانگی نقش مؤثری در درآمد منجر به خروج از زیر پوشش مددجویان می‌شوند.
انتهای‌ پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول