اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/چند خبر از عراق/

ائتلاف کردستان: به احتمال زیاد "طارق الهاشمی" محکوم است

خبرگزاری فارس: ائتلاف کردستان عراق با اذعان به این‌که دستگاه قضایی عراق مدارک مستدلی برای محکوم کردن معاون اول رئیس جمهور عراق در دست دارد، به همین دلیل او را تحویل نمی‌کند.

ائتلاف کردستان: به احتمال زیاد "طارق الهاشمی" محکوم است
به گزارش فارس، صدور حکم بازداشت برای 5 عضو دیگر العراقیه، اعلام آمادگی مطلک برای عذرخواهی از مالکی، تقویت احتمال فرار معاون اول رئیس‌جمهور عراق به ترکیه، اذعان ائتلاف کردستان عراق به محکوم شدن هاشمی و درخواست عجیب رئیس حزب "القوات اللبنانیة" از منطقه کردستان از جدیدترین تحولات عراق است. 

صدور حکم بازداشت برای 5 عضو دیگر فهرست العراقیة

خبرگزاری "النخیل" نوشت: یک مقام مسئول در "دیالی" اعلام کرد که اعضای فهرست العراقیه در شورای استانداری مرکز این استان حاضر نمی شوند و در حال حاضر تعدادی از آنها در منطقه "خانقین" و تعدادی از آنها در منطقه کردستان حضور دارند.
"جمیل ابراهیم" عضو شورای استانداری دیالی از ائتلاف کردستان عراق گفت: تعدادی از اعضای شورای استانداری دیالی از زمان طرح به رای گذاشتن اعلام استقلال این استان در مرکز این استان حضور ندارند و برخی از آنها در منطقه "خانقین"، برخی در "کلار" و دو استان سلیمانیه و اربیل در کردستان حضور دارند زیرا نگران صدور فرمان بازداشت علیه خود از سوی دستگاه قضایی عراق هستند.
وی تاکید کرد که نهاد قضایی عراق دست‌کم برای 5 تن از اعضای فهرست العراقیه حاضر در شورای استانداری دیالی حکم بازداشت صادر کرده است البته این احکام پیش از آنکه آنها عضو این شورا شوند، صادر شده بود.
این درحالی است که برغم اعلام یک جانبه استقلال استان دیالی از سوی شورای استانداری، بسیاری از ساکنان این استان آن را رد کرده و با برگزاری تظاهرات این اقدام یکجانبه را محکوم کردند.
 
اعلام آمادگی صالح المطلک برای عذرخواهی از مالکی 

خبرگزاری "النخیل" همچنین نوشت: "صالح المطلک" معاون نخست‌وزیر عراق ویکی از رهبران فهرست العراقیه خواستار ایجاد یک کمیته برای بررسی اختلاف ایجاد شده میان او و نوری مالکی شد و تاکید کرد در صورتی که ثابت شود او اشتباه کرده، حاضر به عذرخواهی از مالکی و حتی استعفاء است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که اگر این کمیته اعلام کند که مالکی اشتباه کرده است او باید عذرخواهی کند یا استعفا دهد.
 
فرار "طارق الهاشمی" به ترکیه تنها راه العراقیه برای رهایی از رسوایی

در سایه لاینحل ماندن پرونده قضایی "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق ، برخی منابع از احتمال فرار او به ترکیه برای یافتن راهکاری به منظور پایان داده به بحران سیاسی ایجاد شده، خبر دادند.
 
النخیل نوشت: به نظر می رسد که جدال مالکی و رهبران العراقیه در روند سیاسی جاری عراق تاکنون نتیجه‌ای جز حذف شدن چندین تن از رهبران العراقیه نداشته است و این فهرست، بازیگرهای جدیدی را به چرخه سیاسی عراق وارد می‌کند. از جمله این رهبران، هاشمی و مطلک هستند که به نظر می رسد باید العراقیه دنبال جایگزین‌هایی برای آنها باشد
.
به نظر می رسد که حضور هاشمی در منطقه کردستان کردها را نیز به دردسر انداخته است زیرا آنها نمی‌خواهند که همپیمانان سنتی و شیعی خود را از دست دهند. حضور هاشمی در کردستان موجب شده که برگزاری کنگره ملی و حضور تمام گروه‌های سیاسی عراق برای برون رفت از بحران سیاسی ایجاد شده در این کشور نیز با مشکل مواجه شود.

ائتلاف کردستان: به احتمال زیاد هاشمی محکوم است

"فرهاد الاتروشی" سخنگوی کردستان عراق اعلام کرد که کردها از تسلیم کردن هاشمی به دستگاه قضایی کشور خودداری می‌کند زیرا به احتمال زیاد او محکوم خواهد شد و این به روند سیاسی عراق آسیب وارد خواهد کرد.
 
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی عراق دلایل محکمی برای محکوم کردن هاشمی در دست دارد و این به آن معناست که وی به احتمال زیاد محکوم خواهد شد. اما العراقیه این امر را نخواهد پذیرفت.

وی دلیل اقدام کردستان عراق در عدم تسلیم او به دستگاه قضایی عراق نیز آسیب وارد شدن به روند سیاسی عراق دانست.
 
جعجع: از منطقه کردستان خواستم که بر بغداد برای کمک به لبنان فشار آورد

"سمیر جعجع" رئیس حزب "القوات اللبنانیه" درباره سفر کنونی‌اش به منطقه کردستان عراق گفت که این سفر در چارچوب نقش موثر منطقه کردستان در دولت فدرالی عراق صورت گرفته است و ما در این سفر خواستار کمک به دولت لبنان در زمینه‌های مختلف از جمله توقف تجاوزها علیه لبنان و عمل به قطعنامه‌های بین‌المللی صادر شده هستیم.

النخیل با لحنی انتقادی ضمن اعلام این خبر نوشت: آما جناب جعجع هیچ اشاره‌ای نکرد که دولت عراق چگونه می‌تواند تجاوزهای اسرائیل علیه لبنان را متوقف کند!
 
جعجع طی کنفرانسی خبری گفت: هدف از سفرم به منطقه کردستان عراق، بررسی تجاوزهای صورت گرفته علیه لبنان با رهبران کرد بود. لبنان بارها مورد تجاوز اسرائیل قرار گرفته است و علاوه بر آن نیز از سوی سوریه تجازوهای به لبنان صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول