اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش کارشناسان مناطق نفت‌خیز جنوب صورت گرفت

راه‌اندازی دومین تلمبه میله‌ای مکشی در میدان نفتی اهواز

خبرگزاری فارس: مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با تلاش متخصصان این شرکت دومین تلمبه درون چاهی از نوع میله‌ای مکشی (SRP) در میدان نفتی اهواز با موفقیت نصب و راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی دومین تلمبه میله‌ای مکشی در میدان نفتی اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی گفت: استفاده از این تلمبه‌ها به عنوان یکی از فناوری‌‌های پیشرفته فرازآوری مصنوعی از مخازن به منظور کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید و انعطاف پذیری در عملیات یکی از برنامه‌های تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.
وی اضافه کرد: نخستین دستگاه از این پمپ‌ها سال گذشته به صورت آزمایشی در یکی از چاه‌های میدان اهواز نصب شد و پس از انجام آزمایش‌های لازم و کسب نتایج مطلوب، برنامه‌ریزی برای نصب تعداد بیشتری از آنها در دستور کار این شرکت قرار گرفت و هم اکنون دومین دستگاه از آن با استفاده از دکل 106 شرکت پیراحفاری ایران نصب و راه‌اندازی شد.
دانشی اظهار داشت: با نصب این پمپ امکان تولید روزانه 500 تا 600 بشکه نفت خام از چاه مذکور فراهم شده است.
وی افزود: از مزیت‌های تلمبه‌های میله‌ای مکشی در مقایسه با سایر تلمبه‌های درون چاهی این است که می‌توان آنها را در چاه‌های با عمق بیشتر مورد استفاده قرار داد و قابلیت جابه‌جایی از چاهی به چاه دیگر را دارند.
مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: همچنین تعویض موتور و کابل این نوع از تلمبه‌ها بدون نیاز به دکل حفاری امکان‌پذیر است و به این ترتیب ریسک عملیات تعمیر و امکان آسیب رسیدن به چاه و هزینه‌های مترتب بر آن کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول