اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه کردستان تاکید کرد

انتشار دایرة‌المعارفی از زندگی حضرت زینب

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه کردستان بر جمع‌آوری و انتشار مقالات و تحقیقات ارائه شده در همایش زینب‌پژوهان کشور به صورت مجموعه و دایرة‌المعارفی از زندگی آن حضرت تاکید کرد.

انتشار دایرة‌المعارفی از زندگی حضرت زینب
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام محمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در همایش زینب‌پژوهان در سنندج، اظهار داشت: با شناخت کمالات و شخصیت حضرت زینب می‌توانیم به این بزرگوار اقتدا کنیم و ایشان را الگوی خود در زندگی قرار دهیم.
وی با بیان اینکه برگزاری همایش زینب‌پژوهان از سال گذشته به طور جدی در کشور پایه‌گذاری شد، تصریح کرد: در ماه محرم این همایش در تعدادی از استان‌های کشور برگزار شده و در تعدادی نیز در حال برگزار شدن است.
شاهرودی خاطر نشان کرد: امیدواریم نتیجه مقالات و تحقیقات ارائه ‌شده در این همایش‌ها به صورت مجموعه و دایرة‌المعارفی از زندگی حضرت زینب (س) جمع‌آوری و منتشر شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه کردستان با بیان اینکه حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت بود، گفت: آن بانوی بزرگوار در کنار رشادت، صبر و بردباری دارای ویژگی خاص ولایت‌مداری بودند که با تأسی از سیره نبی مکرم اسلام و ولایت پدر و برادر بزرگوارشان حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) کسب کرده بودند.
حجت‌الاسلام شاهرودی در ادامه به جایگاه و موقعیت زن در دین اسلام اشاره کرد و افزود: از آنجا که اسلام دین تعالی و تکامل است، زن را دارای شخصیت و جایگاه رفیعی می‌داند.
وی اساس نگاه دوران جاهلیت را نسبت به زنان، جنسیتی خواند و بیان داشت: مدل جاهلیت دوران اعراب و اکنون غرب بر استفاده ابزاری از زنان است.
وی ادامه داد: در کشور اسرائیل زنان را به قیمت‌های مختلف خرید و فروش می‌کنند و در کشورهای اروپایی نیز برای حل مشکل کارگری خود از زنان استفاده می‌کنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در منطقه کردستان خواستار توجه بانوان به سیره رفتاری و عملی حضرت زینب شد و اظهار داشت: زنان ما امروز در سنگر انقلاب اسلامی باید حضرت زینب ‌(س) را به عنوان نمونه کاملی از عفاف و حجاب و غیره مورد توجه قرار دهند و در تمام عرصه‌ها سیره و سلوک زینبی‌وار در عرصه اجتماع داشته باشند.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول