اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناجا:

ضریب امنیتی سیستان و بلوچستان افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناجا گفت: بر اساس آمار اعلام شده، هم‌اکنون ضریب امنیتی سیستان و بلوچستان افزایش یافته و این استان از جمله استان‌های امن کشور است.

ضریب امنیتی سیستان و بلوچستان افزایش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان با حضور نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اگر عوارض مرزی از جمله قاچاق انسان و مواد مخدر را حذف کنیم، این استان در بروز سایر جرائم کاهش دارد.
فرمانده ناجا افزود: با توجه به اقدامات امنیتی صورت گرفته حتی همان جرائم مربوط به قاچاق انسان و مواد مخدر هم بسیار مخفیانه صورت می‌گیرد و اشرار از آتش پرحجم مأموران امنیتی در امان نیستند.
احمدی‌مقدم ادامه داد: بر اساس آمار، نسبت به دو سال گذشته بروز جرائم در این استان نصف شده و کشفیات نیز در همه زمینه‌ها  به دو برابر افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: این استان در بسیاری از شاخصه‌ها رشد داشته و نمی‌شود گفت استان ناامنی است.
فرمانده ناجا گفت: کارهای زیادی باقی مانده است که باید در این منطقه انجام شود اما شاخص‌ها طبیعی بوده و این استان را از حالت بحرانی خارج کرده است.
احمدی‌مقدم بیان داشت: به لحاظ مرزی بودن، بسترهای ناامنی در این منطقه فراهم است و دشمن برای اجرای توطئه‌های خود روی این نقطه طمع می‌کند.

* هوشیاری مردم شیعه و سنی توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
 
وی خاطرنشان کرد: گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی ابزار دست دشمنان برای رسیدن به اهداف شومشان بود و قطعاً حرکات تروریستی این گروهک زمینه‌ای برای انفجارهای بزرگتر بود که الحمدالله هوشیاری و آگاهی مردم و مسئولان اجازه ادامه اقدامات خرابکارانه را به آنها نداد.
فرمانده ناجا تصریح کرد: بسیاری از طرح‌هایی که برای افزایش ضریب امنیت مرزهای این منطقه در حال اجرا بود، هم‌اکنون به بار نشسته است.
احمدی‌مقدم از همکاری بسیج و سپاه در بخش عمران مرزی سیستان و بلوچستان تقدیر کرد و گفت: امروز با تلاش نیروهای امنیتی به تمامی نقاط کور منطقه نیز دسترسی داریم و عرصه کاملاً بر اشرار و قاچاقچیان تنگ شده است.
وی ادامه داد: تا پایان سال عمرانی امسال، کنترل مرزها در سیستان و بلوچستان به گونه‌ای خواهد بود که هرگونه تردد خودرویی غیرممکن شود.
فرمانده ناجا افزود: برای رسیدن به شرایط مطلوب، اقدامات فیزیکی، استقرار نیروها در دستور کار قرار دارد.
احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه انسداد مرز در وضعیت معیشتی مرزنشینان منطقه تأثیرگذار بوده است گفت: طبیعتاً بسیاری از مردم مرزنشین که اقتصاد و تجارت مرزی داشته‌اند با انجام اقدامات انسداد مرزها، معیشت آنها دچار مشکل شده است که دولت باید تلاش کند لباس بهتری به تن مردم منطقه بپوشاند.
وی امنیت را زیربنای جذب سرمایه گذار در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و بیان داشت: تلاش می‌کنیم که با افزایش ضریب امنیتی و ایجاد امنیت پایدار در این منطقه زمینه توسعه و آبادانی و سرمایه گذاری را در این خطه از کشور بیش از پیش فراهم کنیم.

 
* توزیع امکانات از مناطق دور افتاده و مرزی آغاز می‌شود
 
فرمانده ناجا خطاب به نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان ضمن عرض خدا قوت بیان داشت: خدمت در این منطقه بسیار سخت است اما ثواب اخروی بسیار در پی خواهد داشت.
احمدی‌مقدم گفت: ما نیز به نوبه خود خدمات بی‌منت شما را مدنظر داشته و تلاش می‌کنیم اگر امکانات و تجهیزات و تشویق‌هایی قرار است در نظر گرفته شود نخست نگاه‌ها به مناطق دور و مرزی مانند سیستان و بلوچستان باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول