اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر توفان و سرمای شدید

355 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآوردهای به عمل آمده بر اثر توفان و سرمای شدید، 355 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد شده است.

355 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد کیخا اظهار داشت: بر اساس برآوردهای به عمل آمده از سوی این سازمان، خسارت وارده به محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و منابع آبی و تأسیسات زیر بنایی بر اثر سرما و توفان آذرماه و دی‌ماه سال‌جاری 355 میلیارد و 47 میلیون ریال است.
وی افزود: در بخش زراعت قریب به 10 هزار هکتار از مزارع گوجه فرنگی، هندوانه و سایر محصولات سبزی و صیفی و در بخش باغبانی به بیش از 5 هزار هکتار از باغات موز و میوه‌های گرمسیری، نهالستان‌ها و محصولات گلخانه‌ای در بخش دام و طیور نیز خساراتی به مرغداری‌ها و جایگاه‌های بهداشتی دام وارد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین به تعدادی از چاهک‌های کشاورزی و انهار سنتی خساراتی وارد شده است.
کیخا تصریح کرد: حوادث غیرمترقبه همچون توفان، خشکسالی، سرمازدگی، سیل و تگرگ خساراتی را همه ساله به بخش کشاورزی استان وارد می‌کند به طوریکه بخش کشاورزی در سال گذشته براثر توفان، خشکسالی و سیل بالغ بر 484 میلیارد و 559 میلیون ریال خسارت دید.
انتهای پیام/صا30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول