اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

مدیر یک کارگزاری در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

۴ مشکل معاملات در رینگ کشاورزی و 5 پیشنهاد

خبرگزاری فارس: مدیر یک کارگزاری 4 مشکل معاملات در رینگ کشاورزی و 5 پیشنهاد برای رونق آن را تشریح کرد و گفت: عدم همزمانی معاملات بورس با بازار خارج از بورس، تصمیم‌گیری مشتریان در بورس را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

۴ مشکل معاملات در رینگ کشاورزی و 5 پیشنهاد
محمود الهی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص وضعیت رینگ کشاورزی بورس کالا اظهار داشت: شرایط داد و ستد محصولات کشاورزی خارج از بورس آسان‌تر از بورس کالا است،بنابراین خریداران محصولات کشاورزی عمدتا ترجیح می‌دهند خارج از بورس اقدام به خرید کرد.

وی افزود: شرایط پرداخت و تحویل محصولات کشاورزی در خارج از بورس متنوع، سنتی و بعضا بواسطه عدم کیفیت یکسان محموله‌های محصولات کشاورزی تولید داخل، استاندارد پذیری و پذیرش آنها با مشکل مواجه و در نتیجه قابلیت تطبیق با ضوابط و استانداردهای بورس را ندارند.

مدیر کارگزاری سی‌ولکس کالا در خصوص یکی دیگر از مشکلات رینگ کشاورزی که رونق این رینگ را دچار مشکل کرده است، گفت: فروشندگان محصولات کشاورزی در خارج از بورس در برخی موارد شرایط فروش مناسب‌تر و قیمت‌های پایین‌تری را نسبت به شرایط و قیمت محصولات عرضه شده خویش در بورس کالا ارائه می‌دهند.
همچنین، یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه کرد،زمان انجام معاملات محصولات کشاورزی در بورس و خارج از بورس است،زیرا معمولا معاملات محصولات کاورزی در بورس صبح‌ها و در بازار عصرها انجام می شود.

الهی فرد ادامه داد: مسئله «عدم همزمانی معاملات بورس با بازار خارج از بورس » تصمیم‌گیری مشتریان در بورس را  دچار مشکل می‌کند ولی با توجه به این شرایط می توان پیشنهاداتی را برای رونق این رینگ که سالهاست فعالیت می‌کند و پیش از راه اندازی بورس کالا این رینک وجود داشت ارائه کرد.

مدیر کارگزاری سی‌ولکس در خصوص این پیشنهادات گفت: اعطای مشوق به فعالان این بخش که در بورس کالا اقدام به دادوستد می‌کنند،بخصوص اعطای تسهیلات مالی به خریداران محصولات مزبور، ساده‌سازی هر چه بیشتر بوروکراسی اداری و سرعت بخشیدن به فرآیند انجام معاملات در بورس کالا، حمایت و همراهی هر چه بیشتر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی از انجام معاملات در بورس کالا برخی از پیشنهاداتی است که می‌توان برای رونق بیشتر این رینگ ارائه کرد.

وی ادامه داد: پیگیری برای اجرایی نمودن مصوبات دولت در خصوص عرضه اولیه محصولات وارداتی در بورس کالا و انجام خریدهای تضمینی از این طریق و اطلاع‌رسانی به فعالان این بخش درباره مزیت بورس کالا توسط کارگزاران و سایر نهادهای زیربط دو پیشنهاد دیگری است که می توان در نظر گرفت.

انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول