اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته شوراها

زنگ شوراها در مدارس اردبیل نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش زنگ شوراها در مدارس شهرهای مختلف استان اردبیل و به صورت نمادین در مدرسه مفتح اردبیل به صدا درآمد.

زنگ شوراها در مدارس اردبیل نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  در این مراسم که صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان، معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنها برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: 24 تا 30 دی ماه هفته شوراها نامگذاری شده که این امر با هدف جلب مشارکت همه جانبه اولیای دانش‌آموزان و مسئولان امر در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت است تا ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی در فضای مشارکتی صمیمی و علمی محقق شود.
احمد محمودزاده در ادامه ترور یکی از برجستگان علمی و محقق توانمند کشورمان را به دست ایادی استکبار محکوم کرد و افزود: این شهادت‌ها نشان می‌دهد که مجاهدت علمی همراه با آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی چشم استکبار را کور کرده و آنها با دخالت‌ها، ترور و برخی از اعمال قصد دارند به زعم خود از پیشرفت‌های روز افزون علمی و هسته‌ای ایران جلوگیری کنند که هرگز موفق به چنین کاری نخواهند شد.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه کشورمان بعد از گذشت 33 سال امروز در جایگاه علمی، اقتصادی، سیاسی‌، فرهنگی و... رو به رشد مناسبی قرار دارد، گفت: دشمنان ما که تاب تحمل چنین پیشرفت‌هایی را ندارند با رعب و وحشت تلاش می‌کنند تا نسل آینده انقلاب را از ادامه این مسیر ناامید کنند اما باید بدانند که دانش‌آموزان با همراهی معلمان پر توان خود ادامه‌دهنده این مسیر بوده و کشورمان را در دهه‌های آینده به اوج افتخار علمی و پیشرفت‌های فناوری و تکنولوژی‌های جدید می‌رسانند.
وی به جنبه مشارکت فکری و عملی نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش با نگرش تخصصی و تعهد محورانه سعی می‌کند از این مشارکت‌های همه جانبه استفاده کند به همین خاطر با به راه‌انداختن شوراهای آموزش و پرورش در سطح ملی، استانی و شهرستانی به ریاست بالاترین شخصیت اجرایی ارزشمندترین تصمیم‌گیری‌ها را به صورت جمعی و گروهی انجام داده و از این ظرفیت استفاده کنند.
محمودزاده پیشبرد امور در آموزش و پرورش را متکی و وابسته به مشارکت همه جانبه اعم از فردی و دستگاه‌های کمکی اعلام کرد و ابراز داشت: اداره کردن آموزش و پرورش قائم به فرد یا مدیریت یک مجموعه خاص نیست بلکه پیشبرد امر آموزش و پرورش  به تعامل،‌ همدلی، هم‌فکری و هم‌افزایی شایسته نیاز دارد تا این نهاد بتواند به جایگاه رفیعی که رهبر معظم انقلاب از آن انتظار دارد برسد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل  این برجستگی‌ها را شامل برجستگی اعتقادی، علمی و فکری توصیف کرد و افزود: ما برای تربیت نیرویی شجاع، مدیر، مدبر، قانون‌مدار و منضبط به یک هم‌فکری واقعی و مشارکت دسته‌جمعی از سوی مدیران،‌ مربیان،‌ اولیای دانش‌آموزان و دستگاه‌های ذیربط نیاز داریم تا بتوانیم چنین برجستگی‌ها را نمودی عینی ببخشیم.
این مسئول ضرورت تعامل دو سویه در رفع تنگناها، مشکلات و رسیدن به جایگاه علمی برجسته را یادآور شد و اظهار داشت:‌ سال به سال ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام تثبیت می‌شود و ما به یقین با بالندگی و پویندگی پر توانی که امروز صاحب آن هستیم می‌توانیم به جایگاه‌های برتر علمی دنیا دست یابیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمودزاده در پایان سخنان خود بیان داشت: ما با عزم انقلابی و جدی خود نه تنها اعتلای نظام را در عرصه علمی و تربیتی پیش رو داریم بلکه سعی خواهیم کرد با درخشش بی‌نظیر موفقیت‌ها را از مرزهای جغرافیایی ایران بیرون برده و در سنگر علم و ادب مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بزنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول