اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

‌‌55 ‌نفر از اشرار در نقطه صفر مرزی به هلاکت رسیدند

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اینکه ‌ضد انقلاب توان نفوذ از مرزها را ندارد‌، گفت: امسال ‌‌55 ‌نفر از اشرار در نقطه صفر مرزی به هلاکت رسیده‌اند.

‌‌55 ‌نفر از اشرار در نقطه صفر مرزی به هلاکت رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند امیر احمد گراوند ‌در نشست مطبوعاتی در بیرجند با اشاره به اینکه سفر به استان‌ها به طور مستمر و سالانه در برنامه کاری مرزبانی ناجا است، اظهار داشت: به طور کلی هدف از سفر به استان‌ها دیدن مرزها از نزدیک، نحوه کنترل و بررسی مشکلات و نواقص مرزها است.

وی وضعیت مرزهای خراسان‌جنوبی را بسیار عالی دانست و افزود: خراسان‌جنوبی در ارزیابی‌ها از استان‌های شاخص بوده و در همایش فرماندهان مرزبانی کشور، از عملکرد فرمانده مرزبانی خراسان‌جنوبی تقدیر شد.

کشف 50 تن مواد مخدر

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به سفر خود به خراسان‌ جنوبی بحث انسداد مرزها را بسیار مهم دانست و گفت: بحث طرح انسداد کامل مرزها توسط وزارت کشور و چند کارگروه بررسی و مشخص شده و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

گراوند با بیان اینکه در 9 ماهه سال‌جاری 50 تن مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: این مقدار کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 17درصد افزایش داشته است.

وی گفت: امسال افزایش 47 درصدی کشف اسلحه، افزایش 77 درصدی کشف مشروبات الکلی و افزایش شش درصدی مواد سوختی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

* 55 نفر شرور به هلاکت رسیدند

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا از کاهش 27 درصدی درگیری با اشرار و 26 درصدی شهید شدن نیروها نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: طی 9 ماه گذشته بیش از 55 نفر از اشرار در نقطه صفر مرزی به هلاکت رسیدند.

گراوند ادامه داد: تعداد دستگیری‌ها و کشته‌های ضد انقلاب توسط مرزبانی کشور پنج به یک است یعنی در درگیری‌ها پنج نفر از اشرار کشته و در مقابل یکی از نیروهای نظامی شهید می‌شوند.

وی دفاع از میهن اسلامی ایران را یک وظیفه دانست و افزود: دشمنان و عناصر ضد انقلاب حتی نمی‌توانند یک قدم در کشور ایران اسلامی بگذارند و عناصر ضد انقلاب توان نفوذ از مرزها را ندارند و در همان نقطه صفر مرزی اهدافشان را خنثی می‌کنیم.

*80 میلیارد تومان اعتبار برای انسداد مرزهای کشور

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه برای انسداد مرزها سال گذشته نزدیک به 80 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، گفت: به طور کلی سالانه اعتبار مشخصی برای انسداد مرزهای کشور ابلاغ می‌شود و اعتباری که در سال گذشته به انسداد مرزها داده شده، 100 درصد اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: بودجه سال‌جاری برای انسداد مرزها 75 میلیارد تومان است که 43 درصد آن اختصاص یافته است.

گراوند با بیان اینکه 90 درصد مرزهای خراسان‌جنوبی وضعیت بهتری نسبت به استان‌های دیگر دارند، افزود: تلاش مسئولان و مردم در تقویت مرزها و دفاع از میهن اسلامی بسیار ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی خلأ مرزی چندانی وجود ندارد، گفت: اقدامات مرزبانی بیش از 30 درصد افزایش یافته و در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و از نظر امنیتی جمهوری اسلامی ایران مانند نگینی می‌درخشد.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا تربیت نیروی انسانی، توجه به نیروها در امر منازل سازمانی در هنگ‌ها، دادن وام و توجه به اشراف اطلاعاتی را از اولویت‌های مرزبانی دانست.

گراوند ادامه داد: خراسان‌جنوبی از لحاظ تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته نسبت به استان‌های دیگر بهتر است و امیدواریم روز به روز پیشرفت خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول