اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

افشای مدارک همکاری قطر با سیا و موساد

خبرگزاری فارس: یک جنبش مصری پس از اعلام درخواست لغو عضویت قطر از اتحادیه عرب تاکید کرد، اسناد و مدارکی در اختیار دارد که پرده از همکاری دوحه با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی برمی‌دارد.

افشای مدارک همکاری قطر با سیا و موساد
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری بوابة الأهرام العربی، جنبش "کمیته‌های مردمی دفاع از مصر" پس از برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز مقابل سفارت قطر در قاهره و درخواست لغو عضویت دوحه از این اتحادیه اعلام کرد، درصدد برملا کردن اسنادی از همکاری قطر با "سیا" و "موساد" است. 
 
"منال المصری"، بنیانگذار این جنبش گفت: نوارهای ویدئویی و مدارکی به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد که با قاطعیت همراهی قطر با سرویس‌‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی را ثابت می‌کند.
 
به اعتقاد این جنبش مصریT بزرگترین دلیل حرکت قطر در مسیر اجرای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه اظهارات نخست‌وزیر این کشور است که گفته بود، کشورش پنج هزار نظامی قطری برای کمک به لیبیایی‌ها برای رهایی از قذافی اعزام کرد.
 
همچنین اسناد و مدارکی که سایت ویکی‌لیکس درباره نقش مشکوک شبکه  الجزیره پخش کرد، از دیگر مستندات مربوط به همراهی قطر با توطئه‌های  غرب به شمار می‌آید.

سایت ویکی‌لیکس فاش کرده بود، "وضاح خنفر"، مدیر سابق شبکه الجزیره از سرویس اطلاعات و امنیت آمریکا(سیا) دستور می‌گرفت.
 
منال المصری در ادامه افزود: قطر با اعزام پنج هزار نظامی به لیبی با هماهنگی ناتو و حمایت از هرج و مرج و آشوب در سوریه، منشور اتحادیه عرب و معاهده دفاع مشترک عربی را نقض کرده است.
 
وی تاکید کرد: اعتراض‌ به سیاست‌های قطر سراسر مصر را فرا خواهد گرفت و درخواست برای لغو عضویت قطر از اتحادیه عرب به سبب همپیمانی با ناتو به شکلی جدی پیگیری خواهد شد.
 
امیر قطر روز گذشته در حالی راهی تونس شد که محافل مردمی و سیاسی این کشور مخالفت خود با ورود وی به کشورشان را اعلام کرده بودند، آنها امیر قطر را متحد صهیونیست‌ها و آمریکا عنوان کرده بودند.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول