اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مردم هوشیار باشند

3 نفر در تبریز قربانی قاتل نامرئی شدند

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: سه ‌نفر عضو یک خانواده در تبریز بر اثر مسمومیت مونواکسید کربن و گاز‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

3 نفر در تبریز قربانی قاتل نامرئی شدند
حبیب حسینقلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد:‌ روز گذشته ساعت 17.30 دقیقه در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر جان باختن اعضای یک خانواده بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن آمبولانس‌های مرکز فوریت‌های پزشکی مناطق چهار و 12 تبریز به محل حادثه اعزام شده و با جسد سه نفر در خانه مواجه شدند.
وی افزود: پیش از رسیدن مرکز فوریت‌های پزشکی متاسفانه یک خانم و آقا حدود 30 ساله و پسر بچه شش ساله ساکن این منزل بر اثر استنشاق گاز مونواکسیدکربن دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داده بودند.
وی ادامه داد: این اتفاق از طریق ‌نشت گاز از طریق آبگرمکن صورت گرفته به طوری که این حادثه را همسایگان به مرکز فوریت‌های پزشکی خبر دادند.
حسینقلی‌زاده ادامه داد: با توجه به نشت آب از طریق طبقه بالا به طبقه پایین همسایگان هر چه در‌می‌زنند کسی در را باز نمی‌کند بالاخره بعد متوجه می‌شوند اعضای خانواده طبقه بالا در اثر استنشاق مونواکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: این حادثه در منطقه نصف‌راه، کوی اشکان اتفاق افتاده است.
وی تاکید کرد: عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز موجب این حوادث شده که وزش شدید باد در تبریز در روزهای گذشته نیز این موضوع را تشدید کرده و موجب مصدومیت شده است.
حسینقلی‌زاده با تاکید بر رعایت نکات ایمنی اضافه کرد: عدم استفاده از دودکش‌های استاندارد و نیز استفاده چند وسیله گازسوز از یک دودکش از جمله عللی هستند که موجب برگشت گاز مونوکسیدکربن به داخل خانه و مسمومیت با این گاز خطرناک می‌شود.
مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی تبریز گفت: سرگیچه، تهوع، سردرد و احساس خواب آلودگی از جمله علائم گازگرفتگی هستند.
وی گفت: فردی که دچار این حالت‌ها شده باید از محل خارج شده و در صورتی که علائم رفع نشد فوراً به مراکز اورژانس منتقل شود.
‌حسینقلی‌زاده، مسمومیت به گاز مونوکسیدکربن در میان اطفال و نوزادان را خطرناک دانست و گفت: در این کودکان علائمی مانند خواب آلودگی، تهوع و علائم مسمومیت دیده می‌شود و این دسته از کودکان کمتر گریه می‌کنند.
وی افزود: مشاهده علائمی مانند کبودی در دست و نقاط مختلف این دسته از کودکان نیز دیده می‌شود که احتمال خونریزی داخلی در آنان وجود دارد.
‌انتهای پیام/‌ش30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول