اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه آخر ماه صفر

700 هزار محصول فرهنگی بین زائران حرم رضوی توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌ قدس رضوی گفت: در دهه آخر ماه صفر 700 هزار محصول فرهنگی ویژه زائران ایرانی و غیر ایرانی توزیع می‌شود.

700 هزار محصول فرهنگی بین زائران حرم رضوی توزیع می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌‌الاسلام سیدجلال حسینی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که در دفتر تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان ‌قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به حضور زائران و گروه‌های سنی آنها در دهه آخر صفر سیاست و راهبردهایی برای زائران حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برنامه‌های تدوین شده در این دهه همراه با آگاهی بخشی دینی و اسلامی به نسل جوان جامعه است.

حسینی ابراز داشت: ملت ایران با پیروزی غرورآفرینانه خود در مقابله با توطئه‌های دشمنان و نظام سلطه‌گر جهانی توانسته هر چه عمیق‌تر معارف دینی و اعتقاداتی مردم جامعه را تقویت کند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان ‌قدس رضوی گفت: اهداف اصلی ما در اجرای این برنامه‌ها افزایش معرفت‌زایی به اولیای دین و بیان ابراز عشق و محبت به ائمه‌اطهار است.

وی حرکت و پیشرفت جامعه دینی و اسلامی را در گرو زیارت ائمه‌اطهار عنوان کرد و افزود: اربعین حسینی، چراغ هدایت بشری است که در طول تاریخ زندگی بشریت نیز خاموش نمی‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: پیام اربعین حسینی نابودی جهل و نادانی در زندگی بشریت و ایجاد یک نوع جهاد فرهنگی مستمر در طول تاریخ است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان ‌قدس رضوی ابراز داشت: سعادت جامعه در نگاه به تاریخ نهضت قیام حسینی برای سعادت زندگی بشری کافی نیست بلکه این نوع حرکت جهادی باید همراه با علم محوری و عقل‌گرایی شکل گیرد.  

وی گفت: قرائت زیارت اربعین برای مسلمانان کانون اصلی معرفت، محبت و تبعیت از ائمه‌اطهار است.

حسینی در ادامه به اجرای روزانه 20جلسه گفت‌وگو، پرسش و پاسخ همایش تخصصی (آیینه آفتاب) و غربت پنهان در این ایام اشاره کرد و گفت: نشست‌های جمعی همراه با برپایی جلسات مدیحه و مرثیه‌سرایی، عزاداری و قرائت زیارت امام رضا(ع)روزانه هفت نوبت زیارت امین‌الله در دو نوبت و قرائت زیارت عاشورا و دعای اربعین از دیگر برنامه‌های تدوین شده است.

وی افزود: فراگیر بودن برنامه‌ها با توجه به گستردگی مخاطبان و اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی سراسر کشور است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌ قدس رضوی همچنین به برنامه‌های سالروز ارتحال پیامبر(ص) پرداخت و افزود: قرائت زیارت از راه دور بعد از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

حسینی افزود: دو محفل قرآنی صبح‌ها بعد از نماز صبح به همراه نیم جزء تلاوت قرآن برای هدیه به امام رضا(ع) و مراسم خطبه‌خوانی نیز در شب شهادت از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

وی خاطر‌نشان کرد: در شام غریبان امام رضا(ع) با حضور خادمان حرم مطهر از چهار راه شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان‌ قدس رضوی گفت: برنامه‌های تدوین شده در دهه آخر صفر حرم مطهر رضوی توسط آیت‌الله علم‌الهدی، نظری‌منفرد،کازرونی، نقویان و رفیعی که از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برجسته کشوری بوده‌‌اند پیش‌بینی شده است.

وی افزود:بیش از چهار هزار بروشور و کتاب با تیراژهای مختلف در قالب گروه‌های سنی مختلف به همراه مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات فرهنگی مختلف نیز برای کاروان‌های پیاده که از راه‌های دور و نزدیک مشرف می‌شوند، در رواق دارالهدایه برگزار می‌شود.

حسینی همچنین به اجرای برنامه‌های مذهبی و سخنرانی برای زائران غیر ‌ایرانی اشاره کرد و گفت: در رواق دارالرحمه برای زائران عرب زبان، در صحن غدیر برای آذری زبان‌ و در ورودی شیخ حر عاملی نیز برای اردو زبان‌ها برنامه‌های مذهبی اجرا می‌شود.

وی گفت: در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) در دهه آخر صفر با حضور استادهای برجسته کشوری (نظری‌منفرد، رفیعی و حسینی‌بوشهری) برنامه‌های مذهبی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول