اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

مدیرعامل یک شرکت کشاورزی خبر داد:

روش‌های سنتی بلای کشاورزی کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل یک شرکت کشاورزی با بیان اینکه روش‌های سنتی بلای کشاورزی کشور است، گفت: تحقیق و به کارگیری فناوری پیشرفته، بخش کشاورزی را به سمت عملکرد بالا و محصول سالم سوق می‌دهد.

روش‌های سنتی بلای کشاورزی کشور است
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس جواد شریفی در سومین همایش بین المللی واردات نهاده‌های کشاورزی اظهار داشت: کشور ما به رغم داشتن استعداد و ظرفیت های فراوان در بخش کشاورزی، دامپروری ، آب و خاک به دلیل برخی عوامل بازدارنده به اهداف مورد نظر نرسیده است.
مدیرعامل این شرکت خصوصی افزود: این شرکت ضمن واردات تکنولوژی نوین کشاورزی به دنبال مدیریت مزارع و باغها و همچنین آموزش کشاورزان است، تا از این طریق میزان نهاده‌های مصرفی در بخش کشاورزی مدیریت شود.
شریفی خاطرنشان کرد: محققان و کارشناسان این شرکت به دنبال تحقیقات و اجرای آزمایشهایی هستند، تا از این طریق میزان مصرف نهاده‌ها براساس شرایط منطقه تعیین شود.
 
وی افزود: در چنین شرایطی میزان مصرف نهاده‌ها کم و اثرگذاری آن بیشتر شده و بنابر این شاهد باقی مانده‌هایی نخواهیم بود که اکنون برای بخش کشاورزی و بویژه صادرات مشکل ساز شده است.
شریفی با انتقاد از کشاورزی سنتی رایج در کشور یادآور شد:‌ برای رسیدن به کشاورزی پیشرفته باید تکنولوژی نوین و سازگار با شرایط کشور وارد و به کارگرفته شود.
مدیرعامل شرکت آرمان سبز آدینه همچنین با اشاره به اینکه سالهای اخیر در زمینه تکنولوژی و اصلاح بذور صیفی‌جات توفیق چندانی در کشور به دست نیامده است،‌ تصریح کرد: این شرکت به دنبال تحقیق روی بذور سبزی و صیفی است و به زودی رقمی با عملکرد بالا و سازگار با تنش‌های محیطی معرفی خواهد شد.

شریفی همچنین افزود: رفع تنگناها و مشکلات بخش کشاورزی تحقیق و ارائه راه‌های عملی برای آن با هدف افزایش راندمان و عملکرد از اهداف اصلی این شرکت بوده و طی سالهای اخیر نتایج درخشانی حاصل شده است.
وی گفت:‌ معرفی و واردات کودهای مفید و تغذیه گیاهان، عامل بسیار مهمی در کاهش مصرف سموم، بیماری‌ و آفات است.
مدیرعامل این شرکت کشاورزی خاطرنشان کرد: ‌این شرکت با هدف تولید محصول ارگانیک در کشور با مدیریت در تغذیه ارائه الگوهای مصرف کود ارگانیک  و نیز معرفی ابزار و ماشین‌الات متناسب با شرایط کشاورزی کشورمان به دنبال افزایش عملکرد و تولید محصول ارگانیک و کیفی است.
وی گفت: این شرکت برای اولین بار تولید بذر اصلاح شده ذرت را در منطقه مغان و کرج در مساحت ۴۰ هکتار شروع کرده و در سال آینده این مساحت به ۱۵۰ هکتار خواهد رسید.
سومین همایش بین المللی واردات نهاده‌های کشاورزی به همت این شرکت امروز با حضور ۱۵ کشور خارجی در سالن همایش صدا و سیما برگزار شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول