اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد قرآن و عترت ابرکوه:

تدبر در قرآن مهجور مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد قرآن و عترت ابرکوه گفت: بحث تدبر در قرآن در محافل قرآنی جامعه اسلامی قدری مهجور مانده و کمتر به آن پرداخته شده است.

تدبر در قرآن مهجور مانده است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، مجتبی عزیزی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز مرحله اول نخستین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم که در استان‌های جنوبی کشور و در ابرکوه برگزار می‌شود، اظهار داشت: با وجود همه تلاش‌های انجام شده برای مهجوریت‌زدایی از قرآن کریم، بحث تدبر در قرآن در محافل قرآنی جامعه اسلامی قدری مهجور مانده و کمتر به آن پرداخته شده است.
وی خاطرنشان کرد: تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بر تدبر در آیات الهی نیز وظیفه ما را در این زمینه دو چندان کرده است.
عزیزی یکی از دلایل مغفول ماندن بحث تدبر در قرآن کریم را عدم وجود اساتید و مربیان مجرب در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: تربیت مربی تدبر در قرآن کریم به معنای پرورش نیروی انسانی متخصص و زمینه‌سازی برای ورود عملی قرآن به لایه‌های زندگی و کاربردی کردن آیات قرآن در جامعه اسلامی است.
وی یادآور شد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره حمایت معنوی از محافل و جلسات قرآنی سطح شهر و حتی استان است.
عزیزی همچنین ابراز امیدواری کرد: با اجرای این دوره تحولات خوبی در انتقال مفاهیم و محتوای قرآن کریم برای مخاطبان و علاقمندان به فعالیت‌های قرآنی ایجاد شود.
به گزارش فارس، این دوره آموزشی شامل چهار نشست آموزشی طی 28 روز و به مدت 220 ساعت است که مرحله نخست آن از امروز و به مدت یک هفته و دوره‌های بعدی در فروردین، خرداد و تیرماه 91 برگزار می‌شود.
این کلاس‌ها با حضور سه نفر از اساتید ممتاز و برجسته کشوری از قم و تهران و به مدت 220 ساعت با حضور 45 نفر از پذیرفته شدگان در آزمون‌های عمومی و تخصصی در بزرگترین مجتمع قرآنی کشور در ابرکوه برگزار می‌شود.
محتوای آموزشی دوره نیز از جزء سی‌ام قرآن کریم و از سوره نباء تا ناس است و کسانی که بتوانند در این دوره‌ها شرکت و حدنصاب امتیاز لازم را کسب کنند، گواهینامه آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/صا20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول