اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات سیستان‌وبلوچستان خبر داد

درآمد گمرکی سیستان‌وبلوچستان بیش از 1528 میلیارد ریال

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: میزان کل درآمد وصولی گمرکات استان سیستان و بلوچستان طی نه ماه امسال بیش از هزار و 528 میلیارد ریال اعلام شد.

درآمد گمرکی سیستان‌وبلوچستان بیش از 1528 میلیارد ریال
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی گمرکات سیستان و بلوچستان، علیرضا صدری خواه اظهار داشت: میزان کل درآمد وصولی گمرکات استان طی نه ماه امسال بیش از هزار و 528 میلیارد ریال است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در این مدت مجموع صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی 6 هزار و 781 فقره اظهارنامه به وزن 452 هزار و 684 تن و ارزش 195 میلیون و 700 هزار و 337 دلار انجام گرفته است.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان بیان کرد: صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزن چهار درصد افزایش و از نظر ارزش 3.5 درصد کاهش داشته است.
صدری خواه اقلام عمده صادراتی را آهن قراضه، مصالح ساختمانی، قیر، تخم گشنیز، محصولات شیمیایی و وسایل صنعتی نام برد.
وی گفت: صادرات اظهار شده در سایر گمرکات و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی مدت یادشده به وزن 336 هزار و 670 تن و ارزش 317 میلیون و 535 هزار و 382 دلار بوده و تشریفات کنترل این گونه کالاها در بازارچه‌های کوهک، میرجاوه، میلک، پیشین، جالق و گمشاد صورت گرفته است.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد صادرات اظهار شده در سایر گمرکات و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش هفت درصدی در وزن و افزایش سه درصدی در ارزش روبه‌رو بوده است.
صدری خواه اضافه کرد: واردات از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان در 9 ماه گذشته سال‌جاری، با صدور 3 هزار و 166 فقره اظهار نامه وارداتی به وزن 310 هزار و 164 تن و ارزش 593 میلیون و 175 هزار و 736 دلار بوده است.
وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 17.5 درصدی در وزن و 16.5 درصدی در ارزش روبه‌رو بوده است.
صدری خواه اقلام عمده وارداتی را برنج خوراکی، نارنگی، کنجد، لوازم یدکی خودرو، کالاهای صنعتی و خانگی عنوان کرد.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین 262 هزار و297 تن کالا به ارزش 166 میلیون و 420 هزار و686 دلار در سال‌جاری از گمرکات این استان ترانزیت داخلی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش هشت درصدی در وزن و کاهش 24 درصدی در ارزش روبه‌رو بوده است.
صدری خواه افزود: 481 هزار و 749 تن کالا به ارزش 2 میلیارد و 68 میلیون و 734 هزار و 726 دلار نیز از گمرکات این استان ترانزیت خارجی شده که در مقایسه با مدت مشابه قبل با افزایش 12 درصدی در وزن و 42 درصدی در ارزش روبه‌رو بوده است.
ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان ادامه داد: گمرکات این استان طی 9 ماه سال 90، به 380 هزار و 299 نفر مسافر خدمات گمرکی ارائه داده و این مسافران از گمرکات میلک، میرجاوه، فرودگاه‌های زاهدان و چابهار و منطقه آزاد چابهار تردد کرده‌اند.
صدری خواه گفت: در این مدت 3 هزار و 592 فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش 92 میلیارد و 151 میلیون و 559 هزار ریال در گمرکات استان تشکیل شده که تعداد پرونده‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش و ارزش آنها نیز 49 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: هر یک از هزار و 72 فقره از این تعداد پرونده جمعاً به ارزش 77 میلیارد و 987 میلیون و 605 هزار ریال بالای 10میلیون ریال و بقیه زیر 10 میلیون ریال ارزش داشتند.
وی افزود: اقلام عمده کالاهای قاچاق خروجی گازوئیل، نفت سفید، بنزین، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و عمده اقلام کالاهای قاچاق ورودی نیز برنج، سیب زمینی، پارچه، لوازم خانگی، انواع میوه‌های گرمسیری و غیره بوده است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول