اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کار و امور اجتماعی:

رویکرد معاونت تعاون تسهیل‌گری بخش تعاون کشور است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر کار و امور اجتماعی گفت: رویکرد معاونت تعاون این وزارتخانه تسهیل‌گری بخش تعاون کشور است.

رویکرد معاونت تعاون تسهیل‌گری بخش تعاون کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامحسین حسینی‌نیا صبح امروز در همایش سراسری اتحادیه‌ها و تعاونی‌های سراسر کشور با اشاره به شکل‌گیری معاونت تعاون در وزارتخانه کار، رفاه و امور اجتماعی اظهار داشت: پس از ادغام این معاونت در وزارتخانه با رویکرد تسهیل‌گری و اهتمام ویژه به بخش تعاون در کشور شکل گرفت.
وی افزود: در عین حال دیگر معاونت‌های این وزارتخانه نیز به نوعی با بخش تعاون در کشور در ارتباط هستند.
وی با تاکید بر توانمندسازی تعاونی‌ها در کشور خاطرنشان کرد: باید در بخش تعاون به ارتقای منابع انسانی و قانون‌مداری اهتمام ویژه بورزیم چرا که باید توانمند‌سازی اتاق‌ها و عدالت‌محور بودن آنها در ابتدای سال قرار گیرد.
معاون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی در ادامه با تأکید بر توجه ویژه تعاونی‌ها به مناطق محروم اذعان داشت: بخش تعاون در کشور باید در عین حال توجه به رویکرد اسلامی بودن خود ساختار مردمی را نیز حفظ کند و همچنین به مباحث علمی و اتحاد و تعاون در بین اعضا نیز توجه ویژه داشته باشد.
حسینی‌نیا ضمن بیان مطلب خود تأکید کرد: به لحاظ کمیت و کفیت تعاونی‌های جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حرف‌های زیادی در منطقه داشته باشند چرا که در حال حاضر شاهد عضویت یکی از اعضای هیئت مدیره اتاق تعاون در اتحادیه بین‌المللی تعاون هستیم.
وی ادامه داد: باید از این فرصت خوب استفاده کرده و بیش از گذشته به بخش تعاون اهتمام ورزیم.
همچنین در ادامه این مراسم استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه طی ۹ ماهه گذشته در استان خراسان‌رضوی شاهد رشد ۴۷ درصدی فعالیت تعاونی‌ها بودیم اظهار داشت: این امر یکی از عوامل کاهش نرخ بیکاری در استان و کسب رتبه سوم کشور در فعالیت های تعاونی‌ها بوده است.
محمود صلاحی افزود: نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی در اسفندماه سال ۸۸، چهارده درصد بوده که هم اکنون به 6.8 درصد رسیده است.
استاندار خراسان‌رضوی ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: در سالی که به عنوان تعاون نامگذاری شده است تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظفند تا با اتاق تعاون و تعاونی‌های فعال در سطح استان به ویژه در موضوع اشتغال خانگی همکاری داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحریم نوعی جنگ است که مقابله با آن جهاد در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود و یکی از راه‌های آن توسعه بخش تعاون است.
انتهای پیام/غ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول