اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رئیس شورای ملی رسانه‌های سوریه در گفتگو با فارس:

انتساب مهندسان ربوده شده در سوریه به سپاه مسخره‌ است

خبرگزاری فارس: یک مقام دولتی سوریه ربودن مهندسان ایرانی را اقدامی بزدلانه خواند و گفت که انتساب این افراد به سپاه اقدامی مسخره است، آنها بی‌گناهانی هستند که تجریه خود را در اختیار ملت سوریه گذاشته‌اند.

انتساب مهندسان ربوده شده در سوریه به سپاه مسخره‌ است
"طالب قاضی امین" رئیس شورای ملی رسانه‌های‌ سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، با اشاره به شایعاتی در خصوص منتسب کردن مهندسان ایرانی ربوده شده در سوریه به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را اقدامی مسخره توصیف کرد.

وی گفت: ربودن مهندسان ایرانی اقدامی بزدلانه و کاملاً محکوم است زیرا این افراد بیگناهانی هستند که در قالب همکاری میان دو کشور، به سوریه آمده‌اند و تجربه خود را در اختیار ملت سوریه گذاشته‌اند.
 
این مقام سوری با بیان اینکه این اقدام بر روحیه همکاری دو ملت ایران و سوریه تاثیر نمی‌گذارد، تاکید کرد که این عمل پیش از هر چیز به مناسبات دو ملت صدمه می‌زند و گذشته از بی‌احترامی به ملت ایران، نوعی بی‌احترامی به مردم سوریه نیز هست زیر این مهندسان در حال خدمت‌رسانی در حوزه برق‌رسانی بودند که در پی این اقدام بزدلانه ما الان کمبود شدید برق داریم.

انتساب مهندسان به سپاه، دروغ و مسخره است

رئیس شورای ملی رسانه سوریه تاکید کرد: هر چه درباره انتساب این افراد به سپاه پاسداران منتشر شده است بی‌اساس و دروع و مسخره است. فکر می‌کنم کسی که سوریه و قدرت ارتش و نیروی امنیتی و مردم آن را بشناسد، می‌داند که این کشور به نیروهای ایرانی یا هر کشور دیگری احتیاج ندارد. 

وی در ادامه با اشاره به گذشت بیش از 10 ماه از بحران کشورش، تاکید کرد که سوریه همچنان در قبال تروریسم مخربی که گروهک‌های مسلح در شهرهای سوریه فعال هستند، مقاومت می‌کند، تاکید کرد که رسانه‌های سوری خواستار آزادی مهندسان و بازگشت آنان به خانواده و محل کارشان شدند و از همه سوری‌ها خواستند تا همه تلاش خود را برای آزادی آنان به کار بگیرند.

قاضی امین در پایان تاکید کرد: رسانه‌های سوریه باید مردم سوریه را با هویت مهندسان ربوده شده که در ایستگاه تولید برق جندر فعالیت می‌کردند آشنا کنند، این افراد برای تامین برق مردم و ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای مردم سوریه فعالیت می‌کردند و ما کار خود را برای آزادی آنان ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول