اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

احمد چلپی:

قطر بدنبال تاثیرگذاری بر گزارش ناظران درباره سوریه است

خبرگزاری فارس: رئیس کنگره ملی عراق اظهارات وزیر امور خارجه قطر درباره ناظران اتحادیه عرب در سوریه را به هدف ایجاد شک و تردید درباره فعالیت این ناظران و تأثیرگذاشتن بر گزارش آنها دانست.

قطر بدنبال تاثیرگذاری بر گزارش ناظران درباره سوریه است
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، کنگره ملی عراق به ریاست "احمد چلبی" در بیانیه‌ای درباره اظهارات اخیر شیخ "حمد بن جاسم آل ثانی" وزیر امور خارجه قطر درباره مأموریت ناظران اتحادیه عرب در سوریه ابراز شگفتی کرد و این اظهارات را به منزله پیش دستی در راستای ایجاد شک و تردید درباره این ناظران و تأثیرگذاری بر گزارش آنها دانست.

در بیانیه کنگره ملی عراق آمده است: وزیر امور خارجه قطر بر اعزام کمیته ناظران اتحادیه عرب به سوریه اصرار داشت و او سرلشکر "محمد احمد الدابی" سفیر سابق سودان در سوریه را - با توجه به آشنایی پیشین خودش با وی- به عنوان رئیس ناظران اتحادیه عرب در سوریه، انتخاب کرد.

در این بیانیه آمده است: شیخ حمد زمانی که احساس کرد روند امور در زمینه فعالیت کمیته ناظران در سوریه بر وفق مرادش نیست و این کمیته حقایقی را که در این کشور مشاهده کرده، اعلام خواهند کرد. این اظهارات را بر زبان راند تا راه دیگری برای اجرای طرحهایش با هدف پیچیده کردن اوضاع سوریه باز کرده و زمینه را برای بین المللی کردن بحران این کشور فراهم کند.

شیخ "حمد بن جاسم" گفته بود: کمیته ناظران اتحادیه عرب اعزامی به سوریه در زمینه کشف حقایق مرتکب اشتباهاتی شده‌اند.

کنگره ملی عراق در بیانیه خود آورده است: وزیر امور خارجه قطر در این زمینه به عنوان رئیس کمیته وزیران امور خارجه اتحادیه عرب برای بررسی امور سوریه فعالیت می‌کند اما در اظهارات اخیر خودش بدون مشاوره با اعضای این کمیته یا برگزاری نشست با آنها برای ارزیابی گزارش ناظران، به اظهار نظر پرداخته است.

این بیانیه تاکید کرده است: عراق از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بیش از هر کشور عربی دیگری با وضعیت سوریه در ارتباط است بنابراین عراق مخالف اقدام قطر در زمینه یکه تازی با هدف کشاندن اتحادیه عرب به اتخاذ مواضعی است که هدف نهایی آن بین المللی کردن بحران سوریه و نادیده گرفتن منافع این کشور، عراق و منطقه است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: کنگره ملی از وزیر خارجه عراق درخواست کرده است که به نقش مثبت خود در این زمینه ادامه داده و در راستای تضمین و تحکیم منافع عراق، سوریه و منطقه با همکاری دبیرکل اتحادیه عرب جهت حل بحران سوریه گام بردارد.

انتهای پیام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول