اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

القاعده: در انفجار پارلمان قصد ترور مالکی را داشتیم

خبرگزاری فارس: شبکه تروریستی القاعده با صدور بیانیه‌ای انفجار اخیر پارلمان عراق را برعهده گرفت و اعلام کرد که در این حمله نخست‌وزیر کشور را هدف قرار داده بود.

القاعده: در انفجار پارلمان قصد ترور مالکی را داشتیم
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "السومریة نیوز"، شبکه تروریستی القاعده در عراق مسئولیت انفجار پارلمان این کشور را برعهده گرفت و اعلام کرد که هدف از آن ترور "نوری المالکی" نخست‌وزیر این کشور بود.

این شبکه تروریستی همچنین مسئولیت حمله به مقر وزارت کشور عراق در ماه گذشته و نیز 35 حمله تروریستی دیگر را به گردن گرفت.

القاعده با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با نفوذ به منطقه امنیتی و نظامی "الخضراء" و عبور از ده‌ها ایست بازرسی موفق شده است، یک خودروی بمب‌گذاری شده را وارد این منطقه کند تا با انفجار آن مالکی را هدف قرار دهد.

بر اساس این بیانیه، نقص فنی در بمب‌گذاری این خودرو موجب شده است که آن پیش از زمان مقرر منفجر شود که به قربانی شدن تعدادی از محافظان مقر پارلمان و برخی نمایندگان پارلمانی منجر شد.

چندی پیش انفجار مشکوک یک خودرو در محوطه مقر پارلمان عراق، سوالات زیادی را برانگیخت. ورود یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه امنیتی و حفاظت شده الخضراء در بغداد که محل استقرار پارلمان و بسیاری از سفارت‌خانه‌های خارجی و وزارت‌خانه‌ها است، برای مقامات مسئول امنیتی این کشور بسیار عجیب بود.

در ابتدا دفتر "اسامة النجیفی" از رهبران فهرست العراقیه و رئیس پارلمان عراق ادعا کرد که هدف از حمله به پارلمان او بوده است اما فرماندهی عملیات بغداد با انجام تحقیقات لازم در این زمینه، اعلام کرد که تروریست‌ها بار دیگر قصد جان مالکی را کرده بودند. این انفجار به کشته و زخمی شدن 5 تن منجر شد.

در مراحل بعدی تحقیقات روشن شد که "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق در این حمله تروریستی و چندین حمله دیگر با تروریست‌ها همکاری کرده است. محافظان هاشمی نیز به این امر اعتراف کردند. دستگاه قضایی عراق، حکم بازداشت هاشمی را صادر کرد اما او به منطقه کردستان گریخت و در آنجا دفتر موقتی را باز و اعلام کرد که در دادگاه حاضر نخواهد شد.
 
انتهای پیام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول